..

Wednesday, January 09, 2008

Permasalahan Rakyat: Retorika segalanya di angkasa



elhias: Kedua2 gambar tiada kena mengena. Hanya Hiasan saja.

dlm dunia ada 2. iaitu:
1. kerajaan meng-angkasa-kan bangsa
2. kerajaan meng-angkasa-kan keadilan undang2.

logik diri mengatakan bahawa kedua2 agaknya tiadalah dapat dijalankan serentak.

sebab itulah semasa kerajaan berpeluh2 ketiak semasa hendak meng-angkasa-kan bangsa tiba2 terlupa bagaimana hendak meng-angkasa-kan undang2 di bumi. contoh senang jer..hal-ehwal pemakanan dan pengguna.

seringkali di negara ini terlalu byk kes-kes shortage atau kekurangan barang makanan secara tiba2 mendadak dan kadang-kala tiadalah logik di akal.

a. contoh kekurangan ayam semasa raya
b. kekurangan gula
c. kekurangan minyak sawit.
d. berbagai lagi.

yang peliknya tiada sebarang tindakan dikenakan ke atas pihak-yang terlibat dan bertanggungjawab. Mustahil si-pelaku masalah tersebut tiada dapat dikesan.

sedangkan kita nampak kerajaan beria-ria dan bersungguh-benar untuk menggagalkan sebarang demonstrasi jalanan oleh pihak pembangkang sehingga ada seorang-dua penunjuk perasaan ditembak dengan peluru hidup di Terengganu sehingga darah merah memancut-mancut dan membuak-buak dihadapan mata. nasib baik x mati he.he..he.

selalu sangat kerajaan menyebut bahawa demonstrasi jalanan menyusahkan rakyat sebab mengakibatkan traffic-jam dan kesesakan lalulintas.

Padahal yang terlibat dengan masalah kesesakan lalulintas bukannya keseluruhan rakyat-satu negara. hanya sikit saja rakyat yg terlibat.

Tapi masalah kekurangan barang-makanan dan kenaikan harga mendadak barang makanan yang menyusahkan rakyat satu-negara nampaknya seperti diambil ringan sahaja.

kan elok kalau si-penyeludup dan penyorok barangan itu ditembak dgn senapang gajah jer.. depan orang ramai. senang crita.! bagi pengajaran kat manusia yang lainnya. he.he.he.

Ini tidak...
si-pelaku dan si-pesalah lepas macam itu sahaja. Mcam dah berpakat.

Tak kedengaran ura2 nak jatuhkan hukuman berat telus di depan rakyat. Maka sebab tu aku katakan macam lakonan meraih-undi kesian untuk pilihanraya umum jer. masing2 nak jadi hero.



=============
hurmmm....
hahaha..
Pelik juga terdengar sesetengah khabar yang mengatakan bahawa Pak-Lah terlalu kerap ke luar negara. dalam sebulan dua.

Kadang2 timbul pertanyaan dalam hati.
Paklah ni Perdana Menteri Malaysia ker Perdana Menteri Asia ?

---------------------

Susah juga! kalau kerajaan yg berfikiran terlalu angkasa ni...

he.he.


angkasa-angkasalah segala srigalanya..

Labels: , ,

5 Comments:

Blogger aku said...

salam ElHakim...

Kepala otak ko ni aku kira sayang kalau tak dihargai.. nah kat sini..aku nyatakan bahawa aku bangga ada manusia di bumi ni yang ada otak macam ko hehhe... kira ni pujian terbaik aku bagi kat ko.

Ahaa pasal Pak Lah g luar negara..dulu Mahathir masa ngan Anwar g gak ke luar negara..cipta nama..carik peluang..buat macam macam gak di luar negara..itu aku nampaklah..ada relevannya..ada kesinambungannya antara kecapaian dalam negara dengan luar negara..di dalam Malaysia ada kejayaan dan di mata dunia ada kejayaan..sebab Anwar dan Mahathir sama-sama bijak..sehinggalah Mahathir "tewas" pada nafsunya sendiri dan duk rasa dia boleh tadbir negara selama-lamanya. Itu citer Mahathir ngan Anwar.

Masalahnya kat sini citer Pak Lah ngan Najib.. aku tak nampak apa apa lagi setakat ni selain dari mereka terlalu banyak "bersilat" dalam pentas politik secara retorik..bukan tak ada apa yang mereka buat..ada cuma aku tak nampak ianya adalah suatu perancangan terancang besar dan memberi menafaat pada rakyat. Bila Pak Lah pergi ke luar negara..aku nampak media Malaysia saja yang duk "berpeluh" mencari idea macam mana nak gambarkan "kejayaan" Pak Lah.. wahal masa Mahathir dan Anwar dulu tak susah susah..media mudah je memperlihatkan kejayaan mereka.. kejayaan Pak Lah ni macam lagu " suci dalam debu" kot... boleh suci ke kalau dah ada debu? hahahahahaha

Malas lah aku nak komen.cuma aku nampak apa aku nampak dan harap rakyat Malaysia ari ni boleh nampak sama lah apa yang aku nampak dan yang aku tak nampak.

Pasal Minyak..betul kata ko..apa masalahnya? pada tarikh tertentu..dan masa tertentu..situasi tertentu..mana ianya NAIK.. bekalan TAK CUKUP... apa Menteri Afdal ni buat? tak cukup hebatkan dia sampai taukey2 ayam telur daging minyak semuanya macam syaitan tumbuh tanduk? meradak ke dalam kesusahan rakyat yang sememangnya sudah selalu susah? Kalau Afdal ni ulas..mesti menyebelahi taukey besar.. tak paham betul aku.. tak macam Muhyidin dulu masa dia pegang portfolio tu.. Muhyidin ni bagi aku jauh lebih berkualiti dari si Afdal ni.. ( Apa kata Pak Lah..tak kan diam je kot tengok Menteri macam AIS..BEKU) :P

Apapun aku harap lah..sudah sudahlah menjadi dungu dan tolol.. aku maksudkan pada semua termasuk aku sendiri hahahaa ..ok lah eL HAKIM... AKU BLAH DULU :p

5:05 PM  
Blogger the indie story said...

Salam Brig. Jeneral (B) el Hakim al gurkhaki...

Ini lah akibat apabila sistem ekonomi Kapitalis menguasai diri.

Dasar Sang Kapitalis Brengsekkk...

6:30 PM  
Blogger rastom said...

Salam Brig. Jeneral (B) el Hakim al gurkhaki (kuikuikui!)

Spek mata tu macam pernah lihat di mana ya? Oh Sir El-Ton John ya, ada silaturahim agaknya heheheh..

7:53 PM  
Blogger Elhakim said...

el-aku,
el-moderator
el-rastom

he..he..he..


REVOLUSIII!!!!

12:02 AM  
Blogger azeel said...

pak lah masih memikirkan dia masih menteri luar ... atau terlalu rindu untuk jalan keliling dunia ...

kamu beri aku idea baru : utk keliling dunia dgn percuma, aku harus jadi menteri luar....

5 tahun lagi, aku mahu masuk bertanding ... hihihihi

3:53 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker