..

Saturday, May 03, 2008

Persoalan Minda Remaja Bangsa Melayu: Di mana Tersekatnya ?



elhias (bawang-kemerah-merahan): Apabila kbyk remaja lelaki melayu terlihatkan gambar ini, tiada apa yang dibayangkan kecuali hanyalah keranuman putik pelakon ini dan perasaan keinginan untuk menghenyaknya (lihat fakta psikologi)


Baru2 ini aku terdengar suatu perbualan ala-ala highest level antara pemuka2 Melayu, membicarakan suatu topik ke mana hala-tuju remaja, muda-mudi Melayu. Aku hanya mendengar sahaja, tetapi tidak masuk bahagian dalam perbualan highest-level itu kerna aku lebih berkonsepkan manusia-manusia terkebelakang dan mendengar suara-suara itu dari jarak jauh sejauh 5000 tahun-cahaya (he.he.he..)

Dengan confident sekali, pemuka2 Melayu itu, tanpa segan silu memperkatakan bahawa bangsa Melayu ini boleh pergi ke-hadapan dan mungkin menjadi suatu bangsa perkasa dengan memartabatkan apa yang telah dibincangkan dalam mesyuarat2 iMNO tentang agenda2 bangsa Melayu dahulu, kini dan selama-lamanya.

Pada masa itu aku tidak berani untuk memotong cakap kerna aku takut disumpah menjadi batu. Al-maklumlah sajalah dalam agenda atau mesyuarat di antara pemuka2 Melayu (yg tak-seberapa) ini, kejadian sumpah-menyumpah, seranah-menyeranah ini adalah menjadi suatu perkara lumrah bagi mereka. Baik dalam billik-mesyuarat, mahupun di cafe-cafe mewah. Baik formal, mahupun separa-formal, apatah lagi yang tidak formal seperti di warung2 teh mamak.

Bukannya aku pandang lekeh pada muda-mudi bangsa sendiri, tapi sebagai orang yang terkebelakang, aku tahu nau, apa yang tersirat dalam hati kebanyakan remaja2 Melayu dan apa yang mereka sangat dan sarat inginkan pada usia se-remaja itu (16 tahun - 24 tahun).

Tidak perlu aku huraikan dengan lebih panjang, kerna ia akan memakan masa. Sementelahan lagi mungkin bakal merosakkan bahasa itu sendiri. Kerana semua di sini sudah maklum bahawa aku juga tergolong dalam golongan yang suka merusakkan bahasa.

Aku terus sahaja kepada intipati persoalan tentang mengapa remaja berbangsa Melayu ini agak lebih mundur berbanding dengan bangsa2- dominan. Antara point-point aku mengapa remaja Melayu agak mundur adalah:

1. Kebanyakan remaja2 Melayu TERLALU berfantasi, menginginkan Sex, persetubuhan, pelancapan/beronani-tahap-tinggi dan perkara-perkara bersedap-sedapan antara pusat dan lutut

point ke-2, ke-3 dsbnya tiada sebab semua telah di-compactkan ke-dalam point 1 di atas.


==============
Telahpun aku kupas tentang permasalahan bangsa Melayu dalam topik yang lepas2, bahawa-sanya, pemikiran muda-mudi bangsa Melayu untuk ke-arah yang bermatlamatkan sains dan teknologi secara defaultnya memang agak-tiada. Kerna resmi bangsa nusantara memang begitu. Mungkin disebabkan ia bukan suatu tradisi dan mungkin juga tiada pendedahan (pada awal lagi) dan mungkin juga sifat bangsa nusantara itu telah di-takdirkan tuhan bukan untuk bermatlamatkan teknologi dan sains (hal-hal demikian telah di delegatekan oleh tuhan kepada bangsa2 yang lebih dominan)

Sebagai gantinya, kemungkinan (keyword: mungkin) tuhan telahpun menganugerahkan bangsa Melayu nusantara ini dengan perasaan super-sentimental dan ke arah jiwang-jiwangan tahap karat. Semoga dengan ini, ada juga point untuk bangsa Melayu untuk dibanggakan.

Sebagai rumusan tahap kotornya, bangsa Melayu dari segi fizikalnya bukanlah suatu bangsa yang kuat seks. Tetapi hanyalah suatu bangsa yang sangat kuat berkhayal tentang seks dan gemar melakukan perbuatan mesum seperti melakukan perbuatan2 kebiasaan sulit dengan beronani dan berseks ringan-ringan antara pasangan.

Akibah daripada sebab-musabab inilah maka segala minda muda-mudi remaja Melayu banyak dibazirkan ke arah pemikiran berkhayalkan seks (yang maha tidak bermutu ini) daripada diumpukkan kepada perkara2 yang lebih bertamaddun seperti membangunkan sains dan teknologi bagi kebaikan bersama.

wallahualam.

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger rastom said...

Tun Datu Patertinggi el Hakim dotkomdotmau,

izinkan hamba bertanya apa agenda agung parti ImNO itu selama 50 tahun merdeka yang boleh dipegang, dirasa dan dinikmati bukan saja oleh Melayu tetapi rakyat Malaysia amnya? Negeri Kedah sekarang patutlah ditukar jolokan menjadi negeri Jelapang Padi Import Negara..

12:58 AM  
Blogger Elhakim said...

tuanku elrastom.

jwp paling ideal sekali adalah

ADA! tapi.. TIADA..

hehe...

5:19 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker