..

Wednesday, April 16, 2008

Permasalahan Imam Hadhiri eh! silap... Hadhari


elhias: siapa cakap PM kita tak hensem ?memang buta hati lah orang itu

Aku sebenarnya amat prihatin dengan perdana Menteri yang kita kasihi dan hormati ini. Teka Sebab apa?......... Sebabnya ialah kerna beliau adalah perdana menteri kita. Maka, oleh itu, janganlah ada sesiapa yang mempertikaikan mengapa aku suka memerhatikan dan sangat perihatin ke atas beliau.

hehe..

Memula dulu, aku sangka PM kita ini Perdana menteri Asia, sebab terlalu kerap ke-luar negara menghadiri majlis2 bertaraf Asia mahupun Dunia.

Tapi.. sejak gedegang!!! ni....hehe.. barulah selalu nampak muka. Jadi tahulah aku bahawa beliau memang Perdana Menteri untuk Malaysia jer... hehe..

Apa yg pentingnya, sehingga sekarang ini, majlis anjuran rakyat kecil-kecilan pun beliau hadhari.. eh.. silap hadiri. hehe..

sejak itu , majlis anjuran asia-asia pun beliau dah tak pergi dah. Kalau adapun, orang lain sahaja yang diwakilkan.

Kalau tak silap, mengikut takwil dan perkiraan aku, sebelum PU-12, setiap 2-minggu, beliau akan berangkat secara suka-suka ke-luar negara. tapi sejak akhir-akhir ni, beliau seolah2 seperti pemerintah yang susah-sama-susah. senang-sama-senang dengan rakyat. Kalau macamni lah, aku jamin, jika johore banjir nanti, mungkin PM kesayangan kita ini akan sanggup bermalam dengan mangsa2 banjir di pusat2 pemulihan banjir nanti.

hehe..


satu lagi aku tak berapa setuju kalau ada sesiapa yang memainkan isu bahawa PM kita ni adalah seseorang yang asyik ngantuk dan suka tidur sahaja. Bagi aku...itu seolah2 menghina tu.

Sebenarnya bukan apa....aku juga ada masalah ngantuk dan suka tidur siang.

tak tahulah.. kadang2 mengantuk ni mengatasi segala-galanya. Rasa-rasanya even KL ni dibomb, aku tetap dengan penyakit ngantuk dan tangkap ngantuk ni...dan aku pun tak tahu penyakit ngantuk aku ini pada tahap yang ke-berapa.

akan tapi....

semenjak-dua-menjak ini,

Pak Lah dah baik dari penyakit ngantuk ini. dan Nada Pengucapan awam beliau di hadapan orang ramai pun dah pulih. Tiada lagi bunyi seperti orang hendak menangis apabila berbahas isu-isu penting di khalayak ramai.

Walaubagaimanapun, Entah apalah nasib... aku jugak yang masih belum pulih penyakit suka mengantuk dan tidur petang ini.

Last sekali,
tiadalah aku menduga sama-sekali, beliau telahpun meminimalkan sebanyak mungkin penggunaan perkataan
menikmati.. (dengan tajwid yang sangat pekat pada huruf 'ain iaitu ni'mati)
menikmati..
menikmati..

Bukannya apa, tak salah aku, selama ini, hanya beliau seorang sahajalah yang meni'kmati kelzatan duniawi Rakyat Yang lain2nya tak berapa pun.

Contohnya orang2 kampung yg memang tidak pernah meni'mati apa yang PM kita ni'mati. <--- Frasa ini aku tujukan semasa PM-Hadhari kita membuat pengucapan-awam (yg macam bagooooooos) di hadapan orang-orang kampung pada hari itu. hehe..

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker