..

Wednesday, April 09, 2008

Permasalahan: Inconsistency Blogger


elhias: kalau dah machai, tetap machai. dulu, kini dan selama2 lanmanya


hehe..

Aku sebenarnya mempunyai masalah kepercayaan terhadap ahli2 iMNO baik yang sedang aktif, separa aktif, tidak aktif, buat2 tidak aktif mahupun yang telah ditendang keluar daripada iMNO.

Bagi aku mereka sebenarnya agak kurang 'pure' dalam perjuangan dan tidak konsistent.

Mereka sebenarnya cenderung kepada tabiat mengampu berbanding dengan tabiat syok-kerja. Melainkan mereka adalah 'ketua-kasta' atau manusia yang berjenis master-minda.

Bila terbaca komen tun elrastom, rasa terpanggil pula untuk mendefinasikan manusia yang terkenal dengan identiti "corner-baringnya" sebagai apa.

Bagi aku, Blogger hantam-kromo jadi-jadian seperti Sang-Kelembai pun lebih kurang sama dengan ahli2 iMNO yang lain. Mungkin Acuan yang berlainan (menongkah arus) tetapi konsep dan maksud asal yang saksama dengan ahli2 yang lainnya. Itulah dia, Tipikal ahli2 iMNO.

Jika ahli iMNO biasa yang telah dipecat, mereka akan gunakan kesempatan ini untuk membuat pukulan maut ke atas boss yang memecat mereka

tetapi

Sang Kelembai mungkin menggunakan teknik yang lebih bergaya dan tampak berwibawa dan nampak macam BAGOOOS.

Bahawa inilah masanya untuk sesi RUJUK-SEMULA, Menguji-Bakat, dan test-market. Jika ada rezeki, peluang kenaikan pangkat mungkin diberi. Kerana bintang-mintang yang lainnya agak pudar cahayanya.

oh..gitu...

kah..kah..kah..


nota: penulis sebenarnya tidak berapa kenal dengan blogger Sang-Kelembai. Cuma membaca komen beliau di blog2 politik terkenal tanahair. Mungkin ramai yang tidak bersetuju dengan pendapat penulis.

Labels: ,

3 Comments:

Blogger rastom said...

Tun Datu Awang el Hakim Pengiran Hidup Agi Ngelaban!

Di saat Sang Kelembai konar baring di selekoh Rothman King Size, ketika itulah semakin banyak muncul blog blog yang mempertahankan Wak Dollah dan Tun Sarigama Paganitsa Mat Tahir. Apakah ini sumbangan terbaru Pak kelembai yang mungkin mengepalai squad cap kris made in Taiwan?

11:08 PM  
Blogger the indie story said...

Pengusaha Butik el Hakim,

satu juta bukan sikit beb!

hehehe...bukan korner baring Rothman...korner terlentang Sampoerna Air pun boleh.

1 juta, kalau pandai labur, 7 keturunan makan tak abis. tapi berkat ke? Satu persoalan yang Tauke Beras Perang Rastom sahaja yg boleh jawab.

Tapi aku tak jatuhkan hukuman mandatori buat Sang Kelembai. Jangan tergopoh-gapah. Kita kena dengar cerita dua belah pihak.

Baru adil beb!

9:03 PM  
Blogger Elhakim said...

DR. Moderator,

bukannya aku tergopoh gapah.
Matematik orang-iMNO begitulah.

rumusan, formula dan kenyataan mereka bagi aku adalah gitu-gitu saja...

boleh dibaca. tiada apa2 pembaharuan yang boleh aku beri tabik hormat.

DULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!

-elhakim

8:18 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker