..

Tuesday, March 25, 2008

Permasalahan: Kebodohan, Kebebalan Kelahanatan Suatu Bangsa(t) dan Teori Dinamik Kenaikan Harga Minyak (iMNO)


elhias: "Semasa sedang sedap berahi mengiringi pra-inzal beraktivitas dalam acara 1 lawan 1 acara kuak-lentang sambil nyonyot-menyonyot untuk persetubuhan secara haram dalam hutan, eloklah si-betina itu memakai tudung tutup kepala, sekurang-kurangnya menutupi aurat." Itulah mentaliti dan pemikiran penyokong2 iMNO dan Mat-Rempit-iMNO.

hehe...ntahlah...

Bagaimana pula tiba2 Harga Minyak petrol dan tariff letik boleh diisytiharkan kekal. Sedangkan sebelum pilihanraya dahulu beberapa Badut-Sarkas dari kalangan pucuk pimpinan tertinggi iMNO beria-ria benar memperlekehkan hasrat parti pembangkang untuk menurunkan harga minyak di kala semasa harga crude/minyak mintah se-tong naik ke paras tertinggi duniawi secara global.

Dari situ, seoalah2 kita sudah nampak bahawa kerajaan BN akan naikkan harga Petrol selepas pilihanraya nanti jika terus-terusan harga minyak mentah naik di pasaran global.

Sekarang ini harga minyak mentah naik dan terus naik sehingga melebihi paras 100 USD dolar se-tong.

Mengikut kiraan hisab dan formula matematik kerajaan BN, jika tiada apa-apa aral melintang, 2-minggu selepas tamat Piliharaya umum, SELALUNYA sesetengah harga barangan akan naik. Terutama sekali harga petrol dan lain-lain. (mengikut hint badut2 iMNO Pada peringkat teratas dalam TV3 arituh)

Tetapi kali ini agak pelik dan janggal sa-dikit, tiba2 minyak petrol dan tarif letrik, itu ini dibiarkan pula kekal? Dalam ertikata lainnya TIDAK-NAIK. (mungkin sampai akhirat kot??)

hehe..

Pelik bin Ajaib.
Memang suatu yg Ironic binti Hairan.

Si-Dungu dan Si-Bebal dari kalangan Pengikut2, pengHANGGUK2 iMNO, sudah semestinya akan berterima kasih dan terhangguk-hangguk (kerna kebebalannya) dengan situasi ini.
"Inilah jasa kerajaan Barisan Nasional Najis kita" - Katanya. Kalau boleh sambil bercucuran air mata.

Tetapi bagi aku, inilah sebenarnya sikap sebenar nafsu maha-Bangsat, Lahanat, Bebal bangsa2 Melayu yang berlabel iMNO yang terkenal dengan budaya rasuah, berpuak-pauk, double-standard dan pilihkasih. Otak sendat dengan pekung, berulat, belatung. Minda tertutup, jumud. Terkunci mati dan penuh dengan kedungunan, kebanalan dan retorik-pekat, serta keiblisan sejati.

Formula aku senang sahaja.

Jika pembangkang berjaya menawan 5-negeri. Harga Minyak secara menggelabah, diisytiharkan kekal oleh khajaan.
Jika pembangkang berjaya menawan 6-negeri. Harga Minyak secara menggelabah, pasti diturunkan.
Jika pembangkang berjaya menawan 7-negeri. Tak taulah aku apa nak jadi. Kemungkinan Minyak dan letrik free agaknya. (demi kepentingan rakyat, katanya...)

Yang pastinya Ketika saat-genting ini, boleh pulak, harga minyak dan tarif letrik dikekalkan dan tak naik-naik oleh pihak BN. (aikk ? dah insaf ker ??? kah..kah.kah.)

Itulah yang peliknya. Mana datangnya duit nak cover kenaikan harga minyak itu, aku pun tak tau. Kemungkinan pihak kerajaan BN memiliki sebuah tabung yang bernama TABUNG-EMERGENCY- MENYELAMATKAN BONTOT2 PEMIMPIN2 KORUP dan KURAP peringkat NASIONAL Trans-SE-MALAYA agaknya.

===============

Apa-apapun yang bodohnya dan lahanatnya adalah bangsa Melayu itu sendiri. Kerna tidak pandai dan tidak pernah hendak maju dan berfikiran terbuka serta matang dalam politik-demokrasi selama ini.

Dahulu apabila sebut sahaja perkataan pembangkang atau opposition party,
Terus-terusan si-lahanat bangsa Melayu-tipikal yg berfikiran jumud dan separa-sedar dengan segera tolak mentah-mentah dan MELABELKAN PEMBANGKANG seolah-olah suatu pertubuhan haram yang sama taraf dengan pihak komunis.

Dalam hati bangsa Melayu, "party Pembangkang" itu adalah musuh No. 1 negara.

Padahal, lumrah dalam kehidupan ini mempunyai dua-perkara asas iaitu:
1. PRO
2. kontra

Tidak semuanya apa yang dikatakan oleh kerajaan itu betul. Maka disitulah perlunya pembangkang untuk menangani masalah ketidak-betulan ini. dgn membetulkan apa yang salah secara rasional.

Begitu juga dengan diri manusia pada peringkat rendah, sebagai contohnya, dalam suatu mensyuarat kecil, tidak semestinya apa yang diperkatakan oleh KETUA-JABATAN Itu betul.

Jika terdapat keputusan yang tidak adil, ahli-ahli biasa bolehlah membangkang usul yang dibuat oleh Ketua jabatan itu.

Yang peliknya dalam hal yang kecil-kecil ini, pandai pulak manusia-Melayu itu membangkang walaupun masalah tersebut terlalu kecil atau perkara remeh temeh. Contohnya menghias tempat pengantin, pemilihan pakaian pengantin dan perkara2 yg bertaraf jubur, butoh, lahanat dan seumpamanya itu..

Tetapi

Sesetengah Melayu bodoh ini tidak berani pula menjadi pembangkang pada peringkat Nasional yang melibatkan pemilihan kerajaan secara telus.

Persoalannya, mengapa kesedaran ini terlalu lambat untuk sampai ke pengetahuan bangsa Melayu? Terlalu payah sangat kah hendak berfikir ?

Sepatutnya bangsa Melayu ini sedar, Perdana Menteri dan Pemerintah adalah Kuli kepada rakyat. dan mereka hendaklah akur akan kehendak rakyat. Bukannya sebaliknya.

Pemerintah hanya boleh dihormati. Bukannya diberi kebebasan untuk mempersedapkan diri mereka dengan kelezatan2 dunia sehingga menghimpit rakyat...

Sesungguhnya bangsa Melayu bodoh ini masih lagi mentah dalam hal2 politik.

di Johor, Pahang, Perlis, negeri Sembilan dan Melaka, aku akui, jika sesetengah bangsa Melayu disuruh oleh pemimpin (juga seorang Melayu-iMNO) untuk makan-najis (yg ada unsur2 kekacang) untuk menangani masalah kegawatan ekonomi akibat minyak naik, Nescaya mereka aku akur. Bukan setakat tahi dan najis mereka makan, malah air kencing pemimpin-iMNO pun mereka akan telan.

Mereka (penyokong-iMNO) akan berkata:

Air-kencing Pempimpin-iMNO itu sungguh sesuai, enak, dan lazat dibuat air-batu-campur. ada masin-masin sa-dikit katanya...

ATAU

Inilah suatu saranan yang bagus dari pemimpin kita iaitu mempromosikan sesuatu dengan gaya kitar-semula dan mengubah gaya-hidup ke tahap yang lebih berjimat-cermat.

Melayu-iMNO oh Melayu-iMNO... bebal sungguh..rupanya..

kah..kah..kah..

Labels: , , ,

2 Comments:

Blogger the indie story said...

bagus Tuen elhakim al Sungai Siputi.

kasi belasah cukup2. jangan kasi can...

hehehe

tapi jangan sampai kena islam hagari.

8:21 PM  
Blogger Elhakim said...

elmoderator el tuan gambar..

hehe..

sebelum islam hagari aku elok islam pagari mereka dahulu..

hehe..

6:21 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker