..

Tuesday, March 04, 2008

Permasalahan SPR: Antara kredibiliti dan keBANALan


elhias: waaah... hensem la lu ...gigi puteehh!!!


he..he..

Tak tau la aku..

Daripada Pengarah-Besar Suruhanjaya-Pilihanraya-Malaysia (SPR) Mengeluarkan idea-idea yang agak super-BANAL, adalah lebih baik supaya beliau memaklumkan secara besar-besaran kepada anak2 buahnya supaya membetulkan segala kesilapan-kesilapan yang banal juga (jika terbukti wujud)

Tak taulah aku jika terdapat 11 orang (mungkin lebih) di Malaysia ini yang telahpun berumur lebih 120-tahun. Ingin juga aku berjumpa dan bersemuka dengan mereka dan bertanyakan apakah rahsia untuk berumur panjang. Kalau boleh, panggilah World Guiness Book of Records agar mereka diberi perhatian yang sewajarnya.

Berikut adalah manusia2 yang telah lahir pada tahun 1880-an dan masih sihat dan boleh mengundi:

801018775059
800311086231
811028045577
830416610017
841207065917
851222740019
850513106435
851117106729
850802106378
850916086838
860320145365

sila masukkan no. kp tersebut melalui URL SPR-online di bawah:

1. http://daftarj.spr.gov.my/daftar.asp
2. http://202.190.126.62/

Lihat tahun bila mereka dilahirkan. Yang paling muda jika dihitung adalah berumur 124-tahun.

Sepatutnya kesilapan perkara-perkara sensitif yang boleh mendatangkan fitnah ini, tidak sepatutnya wujud. Bagaimana laa.. kesemua rakyat nak yakin dengan sistem yang ada.

Kebetulan pengarahnya pula selalu 'acting' macam BAGOSSSS!!!
Kalau betul-betul bagus tak apa. Dan itulah punca permasalahannya


akhir kalam,

hidup Ghafar Baba!!!
hidup Ghafar Baba!!!
hidup Ghafar Baba!!!

"Gemilang Cemerlang Tembelang"


nota: Kemungkinan SPR akan membetulkan tahun kelahiran tersebut apabila orang-ramai membuat aduan yg telah dikemukakan 3 bulan lepas.


Labels: , , ,

7 Comments:

Blogger rastom said...

YB El Hakim Waythamoorthy el Wakatipu,

Di zaman gerombolan sepoy di India dulu isu peluru mengandungi lemak haiwan boleh menggemparkan kerajaan British. Adakah YB fikir dakwat p'raya ini pun berkemungkinan mencetuskan sesuatu. Apakah ketakutan timbulnya huru hara akibat dakwat ini berpunca daripada unsur unsur politik Ghaffarisme yang menular dikalangan pembesar SPR?

9:14 AM  
Blogger the indie story said...

Yang Berkhidmat, Tuen el hakim el saman malu!

Itu SPR suda hilang kredibiliti dan intergriti.

Baik bukak sama itu coat, kasi tukar pakai kain palaykat cap kasturi jln masjid india.

Mujurlah aku ini shaykh tarekat sufi, kalau tak dah lama aku pakat mencarut kat sini.

Tuen el-hakim ko ni betul2 kasi provok sama intelektual dan iman aku bila ko bukak ini topik.

S.P.R. = meyirap-nyirap darah aku!

10:13 AM  
Blogger Elhakim said...

DYYM Tuanku EL-RASTOM,

he..he...

hang dah lewat. Dakwat dah dibatalkan penggunaannya.

he..he.

Pasal unsur2 politik si-arwah tu, yer la kot?
============

Tuan el-moderator elmodestos-kriss

he.he.

Aku rasa elok kau jadi pengerusi dan pengarah SPR lagi bagus.

kasi inai jugak pakai itu ganti dakwat.

3:56 PM  
Blogger the indie story said...

Assalamualaikum Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya Tipu Malaysia Tuen el Hakim,

itu harap ko ada tanya sama aku pasal spesifikasi kamera yang aku sedanga gunakan sekarang.

So, aku dah upload itu gambar bahagian bawah sekali blog aku. jangan lupa tengok dan beli. Aku tau kaya...heheheee

Sori sebab lambat 'react'. Semenjak dua menjak time pilihanraya ni...aku ada betul2 punya busybody. hehehe

Selamat mengundi. Kalau terdapat undi rosak kat area putra jaya tu...taulah aku, ko antara yg menjadi tukang perosak undi. hahaha

8:25 PM  
Blogger the indie story said...

ralat:

1)itu harap = itu hari

2)aku tau kaya = aku tau ko kaya.

8:27 PM  
Blogger Elhakim said...

Elmoderator modenas kriss

Aku dah tengok

DSLR rupanya...hahaha..aku dah agak

9:32 PM  
Blogger Mak Su said...

errr.... saya ni hantu ker orang ker hantu orang ker orang hantu? konpius ler. gigi saya pun putih bersinar-sinar gaks

1:43 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker