..

Saturday, February 23, 2008

Permasalahan Melayu: Sudah Terhantuk Baru Terngadah


elhias: Teka mengapa jadi begini? Suatu insiden gempar yang terjadi di suatu kawasan XXX baru2 ini. Padan Muka. he..he..he.


Bangsa Melayu mempunyai tahap kesedaran yang agak lambat. Apabila ketidakadilan terkena pada batang hidung sendiri, barulah tersedar yang mana sebelum ini mereka tiada pernah hendak sadar.

Itulah Melayu, suatu contoh bangsa yang dilahanat tuhan yang sentiasa menjadi mangsa keadaan pada setiap masa dan pada setiap ketika.

Sebab itulah agaknya terlalu ramai sesetengah orang Melayu yang tidak sudi mengaku sbg 100 peratus Melayu.

Bila ditanya dia akan menjawab,

"mak saya, sebelah datuk saya adalah keturunan cina"

"Shazlini, girlfriend saya tu berdarah kacukan India-Jepun"

"Pak Mertua aku tu memang ada kacukan Inggeris"

"Arwah sepupu datuk saya tu pernah kawin ngan orang Belanda. dapat la keturunan sebelah saya" -- macammana tu ?

Maknanya di sini, terdapat segolongan orang Melayu itu sendiri sentiasa nak mencekau bangsa lain sebagai tempelan untuk menutupi keaiban kehodohan bangsa sendiri "even though the chances are very narrow" <---- mengapa ada bahasa inggeris di sini? agak misteri bukan ?


Nak tahu mengapa jadi begini? Sebab.... menjadi orang Melayu, tiada apa yang hendak dibanggakan malah mungkin suatu kehinaan buat mereka. cuma satu saja advantage pada fikiran mereka iaitu hanya kerna untuk memperolehi hak status bumiputra (itupun dah semakin lama terhakis dek bukan Melayu secara tidak-langsung)

Kenapa semua ini terjadi? Kita kan tuan tanah kepada negara Malaysia ?

Sebabnya ialah .....

Melayu lalai, bengap dan maha bodoh. Mempunyai jaluran urat-urat jalinan saraf-saraf otak yang lembab dan 'berkuap'.

Tiada tempat di dunia ini yang mempunyai majoriti yang ramai, yang mempunyai tentera dari bangsa sendiri tetapi sentiasa dibuli dari segi ekonomi dan hak-sendiri yang tergugat.

Kalau adapun, maknanya bangsa itu memang bangsa lahanat yang bodoh.
Jika ia terkena pada bangsa Melayu, maknanya bangsa Melayu itu juga bangsa yang lahanat dan bodoh.

itu sahaja statement ringkas aku buat bangsa aku kali ini.

sekian, terima kasih.

Blogged with Flock



Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker