..

Monday, January 21, 2008

Permasalahan Negara: To Debunk Debunkum



elhias: Yennadei... yennagele... arecheke...aaaa dusyum! dusyum! rojak wonnek!!!

he...he..he..

sumber: Klik saya!Link
Sebab mabuk maka apa yang berlaku adalah halal. Kerna apa yang dilakukan termasuk apa yang diluahkan adalah di bawah sedar. Tidak sengaja. Boleh Tutup dan dibuang kes. Jika ini berlaku, maka kesemua rakyat yg masih-waras-berfikir akan terpinga2 termasuk lebai malang yang kali entah ke berapa "miss" makan kenduri.

Jika dilihat dari atas kemungkinan satu advantage bagi parti yang melabelkan parti mereka adalah parti Islam untuk melupuskan ke-semua kilang-kilang arak yang terang-terang mendatangkan terlalu banyak keburukan daripada kebaikan dalam manifesto pilihanraya mereka nanti.

Apa yang aku khuatirkan nanti adalah sesiapa yang terogol dan melakukan perkara sumbang juga boleh terlepas kerana alasan yang diberikan adalah "tiadak-sedar" kerana mabuk. Sudah terang lagikan bersuluh. Terlalu banyak "ding-dong" dalam kes high-profil ini yang masih menjadi siasatan-Di-Raja.

Apa-apapun rata-rata bangsa Melayu masih lagi menadah karpet merah untuk seteru mereka bangsa-cina dengan mengatakan bahawa undang-undang-zaman unta tiada boleh dipakai. Kerana negara Malaysia ini dihuni oleh pelbagai kaum. Toleransi beb!

Ingin aku persoalkan di sini. Jika bangsa cina itu memerintah. Adakah toleransi mereka juga sebegitu rupa? Lihat saja kawan kita di Singapura. Untuk perdengarkan azan dan meraikan sembelihan korban terang-terangan pun tiada boleh. Sebaliknya mereka pula disembelih!

he..he.he..

Labels: ,

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Pokemon punya dragonball. Ho Ho Ho. Itulah ucapan yang dibuat oleh tutttttttttttttttttt dalam filemnya. Pikiaq punya pikiaq, rupanya dia mencarut.

Sekali lagi dan entah sudah beratus kali rakyat bodoh ini diperbodohkan sekali lagi. Nasib baik bekas menteri yang sihat dulu tak kata saya mabuk masa tu. Dan juga Namewee tak kata dia mabuk masa nyanyi lagu negaraku. Elok benarlah pepatah lama "Macam tutttttttttttttt mabuk". Sensitif wooo nak tulis tuttttttttttttt. Kalau kat media dan tentu kena tutttttttt. Dulu dah ada isu untuk buangkan perkataan tutttttttttt dari kamus dewan. Macam lah rakyat tak tahu dulu ada seorang tuttttttttt yang juga macam peguam tutttttttt itu memenangkan bekas PM Apa nama Apa nama.

Esok lusa PM apa nama tu akan jadi juga macam Bapak tuttttttt jiran kita kat sebelah tu. Maka ramailah pulak yang mendoakan kesihatan PM apa nama tu. Banyak jasanya kununnnnn.

Chow chin chau. Pilihan raya dah dekat. Ada pulak golongan yang nak pulaukan pilihanraya. Tanda boikot. Koh Koh. Ptuiiiii.

Panas hati.

5:11 PM  
Blogger Mak Su said...

ish.. tak leh ler main2 macam ni...apa dorang cakap ni?

7:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

elhakim...
sedih tersangat sedih...jangan ada lagi singapura yang kedua...

12:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

anynomous/El-TUKAUNAMA,
he.he.
janji pakcik kayoooo

maksu,
yer... memang melayu ramai yang berkata begitu. Tidak termasuk aku.

el-nadia
jangan sedih. Negara kita telahpun menjadi singapura yang ke-2. Lihat saja sykt korporat yg rata2 adalah hak bangsa cina. di mana pekerjanya adalah orang Melayu.

he.he.he.

9:55 PM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker