..

Thursday, January 17, 2008

Persoalan Kabur Fikiran: Rabunkah Aku ?


elhias: Ni bukan Wardina yg ni adalah scarlett ortiz, pelakon mistress hermanaz dari venezuela


Bolasepak Lagi

==========

he.he.he..

Aku buat2 terkejut pagi tadi apabila dalam MALAYSIA HARI INI/MHI di TV3, seorang hostnya tiba2 mengeluarkan kenyataan bahawa

Pasukan bolasepak Malaysia telah jatuh dari anak-tangga 159 ke anak-tangga 164 dalam senarai ranking FIFA dunia.

Yang sebenarnya di sini aku tidak tertarik langsung dengan kenyataan itu tetapi apa yang lebih menarik perhatian aku adalah tentang salah seorang host MHI/SPM yang bergelar Wardinia. Pada aku bunyinya sedap macam roti Gardenia. Bertudung kuning macam tembikai kuning. Manis. Ranum. he.he.. (aku x cakap)

Berbalik pada cerita bolasepak tadi.

oleh kerana aku adalah seorang yang negatif. Ingin aku isytiharkan pada kalian semua yang TER-SUDI membaca blog aku yg tidak seberapa ini bahawa

Pasukan bolasepak Malaysia bukanlah sebenarnya terletak pada anak tangga ke 164. Tetapi adalah pada anak tangga ker 201 ( Jika betul jumlah ke-semua negara dalam dunia ini adalah 200).

Kenapa?

Sebab negara2 yang lain itu adalah negara yang tercorot dari segi ekonomi yg tiada menjanjikan sponsorship mahupun kelengkapan persada. Miskin. Haprak. Peperangan sana-sini.

Jika mereka diberi peluang sama-rata dengan Malaysia, adalah tidak keterlaluan jika aku mengatakan bahawa mereka mungkin jauh lebih bagus daripada pemain2 kita.

Termasuk negara GREENLAND dan ANTARTICA. (Cuma sang-eskimo itu tiada padang rumput hijau untuk bermain.)

Yang paling gampang binti cipannya di sini adalah apabila kedua-dua personaliti TV3 tadi menyatakan bahawa tiada satupun antara mereka yang meminati sukan bolasepak ini padahal tidak silap aku, dahulunya semasa sesuatu temasya/tournament bolasepak, selalu sangat mereka mengatakan

GO MALAYSIA GO!
MALAYSIA BOLEH.!!
dan ENTAH APA kejadahnya.

Akibat kecorotan dan kebesaran kemaluan pemain2 bolasepak negara itu (seperti dipam-pam), maka mereka pun mula berpaling dan menjauhkan diri dan menafikan segala2nya.

A BUNCH OF HYPOCRITES !!!!! at the highest order!!!!

Walaubagaimanapun aku amat respek dengan si-AZEEL, kerana walau secorot mana sekalipun pasukan Malaysia ini, beliau tetap berada di hadapan saf di stadium2 bolasepak. Mungkin untuk menilai mutu bolasepak-wanita barangkali...

he..he.

elhias 2: Ini bukan Scarlett Ortiz. Tapi Wardina of Malaysia



elhias 3: yg ni pulak bukan Scarlett Ortiz, mahupun Wardina. Si busuk mana ntah. aku pun tak tau. Tanyalah penjaga dia.


Bercakap Mengeluarkan Pendapat

========================

Hal dan perkara ini telah lama aku perhatikan. Apa yang aku nampak, jika secara candid, spontan seorang reporter pick any Malays atau seseorang Melayu secara rawak/random bagi sesuatu sampel untuk memberikan pendapat atau keterangan samada mengenai

kenaikan minyak, kenaikan rating-jenayah, kes-penculikan, hal2 demokrasi, kenaikan harga-barang dan lain lain lagi untuk dipaparkan di Televisyen dalam slot berita,

maka AGAK-RAMAI daripada orang Melayu tadi ternyata amat gugup, tiada boleh beri pendapat yang bernas, tidak lancar percakapannya, tersekat-sekat, mengah, terdiam, lembab-bercakap dan tidak reti memberikan pendapat. Ada yang kaku dan senyum-senyum kambing sahaja. Ada yang mulutnya terkatup rapat (mulot busuk sgt kot?)

Apa yang selalu aku dengar adalah seperti berikut:

uu ark..u uh uh... huh..hmm aaaa ... a...

bla..bla..macam. macam..bla....bla.. biasa la kan?.... bla..bla..biasa la kan..?

bla..bla.. biasa la kan? biasa la kan?

mmm..... arg...... uh... arh... aaaaa..... mmmmh. arguhh... mmm...

macam err,...macamm.. macam... macamm.

errr... err. macam macam.. macam.. macam..macam... macamm... macam...macam...

macam tu la kan ? macam tu la kan? kan ? kan ?

I rasa la kan... macam...macam..macam...

betul tak ?.... ar....arr.... betul tak ?? kan ? arr ugh..arr..ugg..

Dan jika nak dibandingkan dengan bangsa lain, ternyata ada antara mereka lebih jauh advanced dari segi mengeluarkan pendapat. Kadang-kadang si-Hindu estet lebih sedap memberi keterangan dan lebih berkesan dalam menggunakan ayat BM secara spontan dalam TV berbanding dengan orang Melayu yang dipilih secara rawak di bandar2 besar.

Adakah orang Melayu sendiri gagal dalam menguasai bahasa ibunda sendiri?
Adakah orang Melayu lemah dari segi memberikan pendapat ?
Adakah lembab berfikir? kurang membaca? kurang cakap ? segan ? penyakit angin-ahmar-senggugut?

Apa-apapun dalam sejarah Islam sudah tertera... orang yang petah dalam percakapannya adalah seseorang yang bijak. Orang yang pandai berpidato orang yang bijak. Orang yang suka berdebat, berani mematahkan cakap lawan dan idea diterima oleh orangramai adalah orang bijak.

aku tak pandai berpidato kot. sebb tu tak bijak. he.he.he..

Sudah tiba masanya untuk para pengkaji psikologi dan pakar-bedah-otak untuk membedah otak2 Melayu kita dan membuat kajian untuk dibandingkan dengan otak bangsa lain yang terlalu pandai dan sangat lancar percakapannya terutama bangsa Caucasian, Arab, Hindustan, Hindu-estet dll lagi.

Aku harap ada seorang pembaca kita tampil ke hadapan untuk dijadikan bahan-eksperimen untuk dibedah otaknya. Daripada otak itu, boleh diambil airnya untuk diukur tahap bacaan pHnya. Sama ada terlebih sifat ke-asidan ataupun alkali.

walauapapun jua...di mana kita berada, ujikaji itu tidak termasuk aku.

he.he.he..

Labels: , ,

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bravo...!
clap! clap! clap!
keras bunyinya bang...!

sekarang ni main kasar nampak?!

9:07 PM  
Blogger the indie story said...

Salam Raja Bersiong el-hakim mutaah.

sekali anta suda kasi letak itu foto mistress hermanaz daaa.

cit poorahh! hehehe

eerr...arrr..uurkk....ggrrr...gulp! meeowwww..

itu bola sudah kasi salut sama itu rasuah. itu pasal malaysia main macam liga kampung kalah sama itu vietcong.

Itu bolasepak team kena ambil saa itu Tuen Rastom wal Libas jadi dia punya coach. Becham sama ronaldo blaja ambik itu penalty kick sama itu Mahaguru Rastom. Dia ajar taekwando side-kick kalau mau ambil itu penalti.

heheheeh!

teruskan menulis bro".

12:25 AM  
Blogger Mak Su said...

aaa, eeerrrr, aaaa, anu, bla bla (alamak...dah terlupa ler apa nak komen tadi), tak sempat nak fikir ler. spontan sangat.

12:25 AM  
Blogger Elhakim said...

elazeel,
he.he.. relex ler..

elmoderator,

mutaah ? seronok sungguh kalau ia halal.

elmaksu,
tu laa.. tidor kuat. sama macam aku.
he.he.

5:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

orang melayu tak pandai berhujah? ye ke? hmm...cakap belakang ramai kot yang pandai.

mungkin juga faktor pemakanan seperti terlebih makan santan-nasi lemak atau pulut?? jadi mudah lesu.tak fokus pada soalan jadinya.

rasanya asuhan dari kecil jugak...maklumlh masa kecil pun selalu kena marah kalau sampuk cakap org tua, tak macam bangsa lain, mereka layan budak2 bercakap dan dalam masa yang sama mereka mendidik anak2 mereka dengan disiplin yang tinggi spt bangsa India, Arab dan omputeh Hasilnya, lahirlah anak-nak bangsa mereka yang berkeyakinan.

hmm...mungkinkah?

10:44 PM  
Blogger Elhakim said...

el-dina.
mungkin.

5:58 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker