..

Sunday, September 30, 2007

Permasalahan Dunia: Bila si-Tikus-Kecil berhadapan dengan Syaitan-Terutama



sambungan bahagian 2, 3, 4, 5 dan seterusnya secara detail boleh didapati di bawah

sila klik <--------- klik saya!!!


Suatu fenomena yang agak asing apabila musuh tradisi US (established in 1979) dipanggil secara hormat untuk ke-sesi bersoal jawab secara akademik di salah sebuah universiti terkemuka di US. Agak pelik dan aneh kerana inilah satu-satunya peluang bagi US untuk 'pukul-curi' ke atas sang-tikus dengan menggunakan khidmat FBInya secara konspirasi. Tetapi tidak dipraktikkan dalam masa keemasan ini. Berbagai persoalan yang timbul termasuk syak wasangka muncul di sini
1. adakah terdapat konspirasi-sandiwara wayang-kulit antara US dan Iran ?
2. atau kepenakutan oleh sang-Syaitan Terutama ?

Walau apapun jua, cara El-Ahmadinejad menjawab pertanyaan daripada 1st-class-mentality student from world-class university agak mengagumkan. Memang pemimpin ini (el-Ahmadinejad) mempunyai ciri2 akademik yang tinggi (bukan spt pimimpin kita yg main terjah saja) selain mempunyai keyakinan, kewibawaan, karismatik yg tinggi, keberanian-luar-biasa, imej-tersendiri, dan pemikiran 3D yang agak syumul (walaupun agak teruk dibelasah dengan persoalan sa-demikian rupa) .

Namun begitu sumber dari CNN masih mengkritik sambil "downplayed" bahawa pemimpin ini gagal menjawab persoalan2 penting daripada para pelajar di universiti tersebut.

..dan yang pentingnya jangan lupa, buktikan juga bahawa presiden US, si-bebal George Bush supaya melakukan perkara yang sama di hadapan para pelajar universiti Iran secara lintas-langsung (LIVE) sebagai membalas balik kunjungan terhormat el-Ahmadinejad ke US. (jika beliau betul-betul mempunyai "telur" yang tulin)

Bagiku, walau apapun jua US masih kurang bersedia dan kurang berupaya untuk menyerang Iran dalam masa terdekat ini, memandangkan negara tersebut "mempunyai ramai-kawan" dan tiada mempunyai musuh-yang-kuat, yang dapat membantu US untuk menembusi pertahanan Iran. Apa-apa pun sebagai orang-Melayu, seperti biasa, kita cuma dapat mengambil sikap "TUNGGU dan LIHAT".

Sumber utama daripada Majalah-online Al-Jazeera-pro-Islam versi "Xtreme-pengganas" sila klik di bawah

Al-Jazeera-Magazine


akhir kalam,

"El-Ahmadinejad, Bagai apa yang dikata, di kota, "

and say no to

"money walks, bullshit-talk"

eh "terlabik" cakap kah..kah..kah..

Labels: , , , , , ,

3 Comments:

Blogger Taichee~@! said...

berat blog sedare nih elhakim. gua pun ada gak buat blog pasal kedangkalan iq polis utk pengambilan sampel darah yg kedua kalinya..

heee..
agak2 masa KJ ckp bloggers ni monyet, adakalh sedara rasa tercabar?

hik hik...gua tak. sbb gua rasa org yg takut dikritik itulah snonyer monyet...kah kah kah

6:03 AM  
Blogger Mak Su said...

org yg tahu kekuatan kelemahan diri dia adalah orang yg berani

1:28 AM  
Blogger Elhakim said...

el-taichee..

he...he... tak perla... nak kata monyetpun kater la..

he..he...

===============
el-maksu

ya mungkin..

1:21 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker