..

Wednesday, June 13, 2007

Persoalan Masyarakat: Apahal Beb? Masalah Rambut Rontok?



Bahagian Majlis Fatwa dan Alim Ulamak Mazhab-Melayu-Global/Universal bertaraf Antarabangsa telahpun berijtihad bahawa sebagai alternatif bagi wanita Melayu-Islam Semalaysia daripada bertudung adalah dengan membotakkan dan bercukur licin kepala, kata Imam yang merangkap sebagai Mufti Majlis Mazhab Melayu- Islam-Global, cawangan Asia-Pasifik, Sheikh El-Imam El-Yasmin El-Ahmad El-Malaysiani.

Ijtihad terbaru itu adalah sempena pelancaran pengaragan Kitab suci terbaru mazhab itu yang bertajuk "Mualaf" yang mungkin memakan masa selama 6 bulan bermula daripada tarikh pelancaran itu.

Kitab terbaru "Mualaf" yang mungkin mempunyai agenda yang tersirat, juga maksud-maksud tertentu pasti sekali lagi akan dinobatkan sebagai suatu kitab yang terbaik yang mewakili cawangan Asia Pasifik untuk satu penggal lagi, menurut suatu kenyataan yang masih diragui akan kesahihannya.

Walaubagaimanapun bagi pihak penulis, usaha yang dijalankan oleh pihak Mazhab Melayu-Islam-Global itu adalah satu usaha yang tidak boleh dipandang remeh kerna kegigihan yang dijalankan oleh puak-puak Islam Globalisasi itu bakal membawa pengikut-pengikut ajaran Islam lain ke satu dimensi baru.

Sekian,

Maksud Gambar Hiasan di bawah:

Kadang2 penulis bertanya, adakah aktor hollywood, Tommy Lee Jones mempunyai pertalian dengan pengikut-setia aliran baru Mazhab Islam-Global-Melayu (Gambar di atas) seperti wajah yang seiras ataupun kualiti-kualiti yang sekufu dengannya?



Labels: , , ,

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

eeehh, aku ingat gambar toyol tadi!

p(^_^)q

biarlah si mualaf yasmin dengan matanya yang sepet juga rabun. Hehehhe agak-agak gubra tak si mukhsin?

3:20 AM  
Blogger Elhakim said...

ohohohoo...

yg diatas tu mesti puteh seroja
dengan trademark-trademark yg sedemikian rupa.

bagus..bagus..

kau mahu kenal dengan si-toyol dengan pandangan mata yang maha menggiyurkan dan memberahikan itu?

Nama dia adalah
"nine-o-five-ingrid-semmy-vell-
ishrum(30x)"

walaubagaimanapun dia bukanlah toyol tetapi dia adalah mata-mata yang merenung segala tindak-tanduk kau baik di dalam sedar.. mahupun yang luar sedar.

p(^_^)q

4:43 AM  
Blogger Ryna said...

Elhakim ni antara 'penggemar' Yasmin juga sebenarnya pasal semua perkembangan Yasmin, dia suka ambil tahu. Hehehe

11:18 PM  
Blogger aku said...

pertamanya aku memang tak suka dengan perempuan tu.. namun apa dia lakukan tu aku ambik pedulik sebab dia hadir dengan kerenah bebalnya dalam masyarakat yang aku diami ini.

keduanya aku nak namakan dia perempuan yang sangat bodoh dan tolol.

ketiganya aku akan setuju dengan semua kutukan yang dituju kepadanya selagi kutukan itu benar dan adil.

4:26 AM  
Blogger Elhakim said...

dear el-misa,
thank.

he.he..he.

Aku penggemar Yasmin?
Tak boleh kerna.....
tiada unsur-unsur maggi pada badannya

Kau saja yang layak menggemarinya.
he..he.he..

Aku hendak boley,
kau hendak pun boley,

----------

dear El-aku,

Kau berhak membencinya...

tetapi

aku takut,

lama kelamaan benci kau akan bertukar menjadi sayang...

maka lainlah ceritanya..
ha...ha...

Terkadang apa saja yang dibicarakan di mulut..
tidak sama dengan apa yang ada dihati...

Lihat kalimah aku "terkadang"...

6:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Macam biasa, produk yang keluar dari satu acuan takkan banyak berubah. hehehe

8:36 PM  
Blogger zf_zamir said...

sudah sampai tahap kematangannya..

mahu di kata apa lagi?

produk rosak, macam baju di kedai reject shop, ataupun seluar levi's di carrefour wangsa maju..

memang cantik, tetapi rejected!!!

10:07 PM  
Blogger Elhakim said...

tn-el-zamir
tapi kau juga yang mengidam-idamkan utk menontoh filem mukhsin tu dulu kan?

11:27 PM  
Blogger zf_zamir said...

hehe..

memang aku mengidamkannya..

tapi hingga habis cuti dan masih kini aku belum dapat menontonnya..

adakah Tuhan tidak mahu aku menontonnya?

hehe..

kalau kau ada, apa salahnya kau sent saja kepada aku..

hehe..

ey, aku tengah bayangkan kalau kau botak..

emm..

12:53 AM  
Blogger Elhakim said...

failnya agak besar. 1Gig

tak mungkin semudah itu untuk sent.

he..he.

6:41 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker