..

Friday, May 09, 2008

Persoalan Politik Negara: Dah Tak Ada Orang Lain Lagi ker ?


elhias: Orang Kuat el-hadhari ni "Hj Nakasone"... Semua kena respek. Tabik respek!!! Jangan tak respek!!!!


dalam beberapa hari ini sempat juga aku menonton beberapa slot berita2 el-perdana dari siaran2 langsung daripada bilik2 berita TV SeMalaysia..

hehe.. bukannya apa... sepatutnya aku tidak perlu menulis apa-apa pun tentang ini...

pada kali ini aku cuma abadikan beberapa persoalan dalam hati aku di dalam blog yang serba canggih ini. hehe..

tentang...

seorang mamat yang agak vogue pada zaman 80an dulu tu...
siapa lagi...kalau tak lain, tak bukan...

el-haji el-nakhaie el haji Ahmad el-nakasone..

============

pelik juga... dalam 5 -7 kali aku menonton slot buletin utama, dalam byk tu jugalah aku ternampak..... mesti ada kelibat Haji Nakhaie el Nakasone ini di belakang Perdana Menteri kita yang sentiasa meni'mati Nikmat dunia ini...

Mengapa tiba2 pengarah Yadim atau bekas menteri yang tak berportfolio ini pula dipilih oleh PM kita untuk mengiringi beliau ke mana2 saja beliau pergi sejak tamatnya PRU-12?

tak ada orang lain lagi ker ??

Yang paling peliknya, semasa PM kita ingin menyatakan sesuatu berkenaan dengan kenaikan harga beras, kelibat si Nakasone ini ada-ada saja...(di belakang PM pulak tu)

begitu juga pada lain2 masa...

Haji Nakasone ini seolah2 akan sentiasa wujud di mana-mana sahaja jika lain-lain menteri kabinet BN berucap...

pelik betul... confiusss aku dibuatnya...



hint:

Untuk melumpuhkan Islam, selalunya pihak orientalist menggunakan pendekatan Islam itu sendiri. Contohnya, memesongkan dan memecahbelahkan ummat Islam dengan tarikat2 songsang, serta ayat-ayat Al-Quran yang telah disalah tafsir.

Untuk melumpuhkan PAS, .....................................???

hehe..

wallahualam...

Labels: ,

4 Comments:

Blogger rastom said...

Tun Seri Uthaya el Hakim, Nakasone tak mungkin melumpuhkan PAS kerana kredit sudah habis, top-up pun dah tak boleh. Yang nampak jelas boleh lumpuh dengan kehadiran Tn Hj Nakasone ialah puak puak el hadharists. Sekian dari hamba di kaki bukit Gunung Jerai.

4:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tun dr. elrastom,
lebih afdhal jika di atas bukit.
sebab di kaki2 bukit selalunya tempat syaitoon...

hehehe..

--ELHAKIM on da run

4:26 PM  
Blogger the indie story said...

tuen el hakim ko tak kenal dia. aku kenal dia.

perbezaan politik tak akan sesekali menyebabkan aku mencela Tuan Haji.

politik is politik. kenalan is kenalan.

ko hanya keal dia secara luaran. kenal hanya baca paper. kalau ko kenal dia secara realiti mungkin persepsi ko akan jadi berbeza.

ko jangan terikut2 sangat dengan Menteri Besar dalam buangan Enche Rastom. Dia ada imuniti. Kau takder.

10:17 PM  
Blogger Mak Su said...

heh heh heh (gelak tak ikhlas dari aku)

1:18 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker