..

Monday, October 22, 2007

Pertikaian El-Butoh: Barang Yang dibuang dan Terbuang Masihkah dikenang ?


el-hias: Dulu kau ni sokong Taliban. Kali ni
ko tak sokong. Kejap sokong. Kejap tak.
Semasa dalam buangan berapa banyak angin
masuk dalam otak kau hah?


Entah macam mana rokok, kopi-o dan mee-maggi "cepat dimasak sedap dimakan" yg sepatutnya rasa sedap boleh terasa pahit pada malam ini. Ptuuuuii..! Tambah-tambah lagi bila terlihat wajah el-BUTOH yang bergelut untuk mewarnai persada politik pakistan.

Bagi aku kewujudan el-butoh mutakhir ini, ibarat bidan terjun, gesaan, tajaan dan upahan si-puaka US setelah kegagalan monyet peliharan mereka el-pervev el-musharaf dalam menangani puak-puak pro-taliban di kawasan pendalaman yg ditadbir oleh puak2 dan suku2 seperti Waziristan dan Baluchistan yang semakin menghimpit kedudukan NATO di Afghanistan.

Kebangsatan US agak terserlah apabila pada suatu ketika dulu di mana India dan Pakistan hampir-hampir berperang, tetapi dengan berkat ke-PUAKA-annya entah macam mana India dan Pakistan boleh berdamai dan bersepakat untuk tunduk dan turut sama dalam kempen berperang "war on terrorism" ke atas puak-puak Islam bersama-sama dengan sekutu US.

Aneh sekali musuh tradisi seperti Pakistan-India boleh berbaik-baik atas tajaan Amerika. Nampaknya kali ini, jika ada Amerika, segala sesuatu tidak mustahil. Sebut apa saja, pasti menjadi punya. AMERIKA BOLEH!

Hal ini bolehlah diibaratkan sebagai musuh tradisi, antara Anjing (india) dan Kucing (pakistan) berdamai di atas gesaan dan tajaan sang-khinzir puaka untuk mengalahkan sang-unta.

Sayang sekali, perkara ini tidak diaplikasikan terhadap kes bangsa Yahudi-Israel dan Arab-Palestine. Memang pelik bin Ajaib binti Hairan.


dan........sesungguhnya..

Pendapat aku sering berkata...bahawa el-Butoh, el-Rafidah el-Aziz, el-Shahrizad el Mamak Mata-Kaji dari segi fe'el mereka tiada banyak bedanya. Agak stereotaip, setara dan mempunyai banyak persamaan dalam banyak segi terutamanya dari segi............................

JAHILLLLL..... kejahilan... he..he.. atau dalam bahasa omputehnya ignorance <--- perluker ? errr... well...

repent !... u guys.. better repent !!

Apa-apa pun kedatangan kembali manusia yang terbuang seperti El-Butoh bagiku bukanlah menjadikan Pakistan itu bertambah baik. Tetapi mungkin sebaliknya.

Lihat sajalah policy dan pegangan beliau sejak akhir2 ini. agak pelik dan aneh. dah jauh berubah. Bayangkanlah perabot lama yang dikutip daripada medan sampah untuk diabadikan pada majlis perkahwinan Imam-Hadhari dan isterinya Jeanne-El-Danker a/l Al-buaya- anak Azhari yang mendapat restu daripada pengikut-pengikut El-Hadhari (eh..lantak kau laa..) he..he..he.



=================

Nota kaki ni: El-Butoh sebenarnya bukanlah carut mungkin typo-error oleh aku kot he.he.. Kerana tiada kebaikannya mencarut tatkala orang-orang Islam Hadhari sedang meraikan Eidilfitr tidak sudah-sudah. (lihat tv) lagipun tuhan marah~Heaven knows my heart. Gitu youuuuuuuu...
luv u babeh...mmmmmuah...

p/s: sepatutnya masa nilah nak praktikkan lagu p.ramlee: " Barang yang lepas. Jangan dikenang "

Labels: , , , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker