..

Thursday, January 18, 2007

Persoalan Wanita: Antara Paras Rupa dan Jodoh





Jam menunjukkan waktu 2:40 pagi. Aku kelelahan setelah penat membaca dan menyelidik perkara-perkara robot yang tiada mempunyai perkaitan dengan soal-soal kemanusiaan langsung. he..he.he.. Harus kutinggal sementara itu...

Entri aku kali ini berkisar sedikit tentang persoalan wanita dan jodoh. Ia juga melibatkan andalusia yang masih belum ketemu pasangan. he..he..he. ingin sebentar aku menyibuk ke alam mereka. Walaupun mereka tiada kena mengena dengan aku he..he..he..

Persoalannya..... Andalusia yang Andartu yang tidak pernah berkahwin. Mengapa jadi begini?

Aku ini bersifat negatif. Tetapi agak objektif. Mungkin kurang naratif.

Aku berpendapat bahawa faktor utama yang menyebabkan seseorang wanita itu tidak mendapat jodoh adalah kerana mereka mempunyai masalah rupa paras. Rupa paras mereka hodoh aka buruk.

Senang saja HIPOTESIS aku itu. Aku fikir ia betul. Markah yang aku perolehi adalah 100%. Ya! memang hipotesis aku betul. Rupa paras yang buruk adalah faktor utama. Faktor-faktor sampingan yang lainnya adalah

a. perangai buruk
b. berpenyakit

Lelaki yang normal memang menginginkan wanita yang cantik. Aku masih teringat pada zaman persekolahanku dulu-dulu. di mana di dalam kelas terdapat seorang budak perempuan cantik dan bijak. Jadi hampir kesemua budak2 lelaki jatuh syiok dengan budak perempuan itu (tiada kena mengena dengan aku). Itu satu contoh.

Contoh2 yang lain adalah, apabila aku menanyakan perihal wanita pilihan mereka untuk dijadikan sebagai isteri pada lelaki-lelaki muda yang bujang mereka akan jawab:

lelaki_macho: "for sure aku minat pada wanita-wanita cun. Sesuai dengan aku yang macho"
Mat_handsome: "Aku minat dengan awek yang beralis ada sedikit lentik. he..he.. "
Brader_tapau: "aku minat dengan minah gebu yang berbadan solid"
Mat_Lenjan: "...aku minat dengan bontot dia jer...sebab ****** **** beep..beep...beep..."
Mat_Disco: "..aku minat yang seksi... sebab dia pandai dance...."
Bohjan: "Minah tu cun. aku kasi henjut jer... he..he..he... Kalau yang buruk tu aku tekup muka dia dengan bantal. Asalkan aku dapat barang....he..he.he."
Mat_Rempit: "Yang macam Linda Ghafar tu aku punya... heh.heh.heh."
Brader_pelik: "Aku minat perempuan yang berdahi jendul, tapi licin dan berminyak. Sebab semua model iklan berbayar macam itu. Apabila dahi licin dan jendul, otomatik muka pun cun"
Brader_desperate: "Kalau boleh bumper depan dan belakang tu biarlah tebal-tebal. Ekzos chamber..bla..bla..bla. empuk gitu...
Mat_senapang: "aku syok ngan perempuan beriman dan berambut panjang. yang penting rupa mesti menarik"
Mat_Kuning: "aku minat stewardess MAS. sebab *****...."
---------------------------------------

Mat_Belia: "Aku minat wanita dari kampung..... tapi.... biarlah berwajah ayu.... he..he..he.."
Mat_surau: "ada 4 sebab wanita dikahwini. 1.kecantikannya 2.keturunannya 3.hartanya 4.agamanya. Aku pilih no. 4 ...tapi yang no.1 tu amat dipertimbangkan he..he..he..(gelak gatal)

Itu jika disoal dari paras-rupa. Jika disoal dari ethinicity

lelakiA: "Aku minat Nadiya. Sebab muka dia macam Latin-latin sikit. Kalau cam Mexico lagi besh" tapi kalau cam Venezuela lagiilaaa beshhhh...
lelakiB: "Aku minat fatimah. sebab kacukan Arab. Datuk dia Arab."
lelakiC: "Aku minat suzie. sebab ada ala-ala pelakon Korea"
lelakiD: "Liza tu lawa. mata dia kecik, hidung dia mancung. sebijik macam Jepun. Aku minat macam tu la..."
lelakiE: "Aku tak kisah... janji muka awek tu cun dan ada mcam cina-cina skit"
lelakiF: "Aku suka awek yang ada kacukan siam . sebab awek siam cun dan seksi. kulit dia mulusss..."
lelakiG:"Aku minat pada Indrani...sebab macam Aishwariya Rai...he..he. macam Hindustan..."
AboveLaw: "Aku minat pada ******* sebab dia macam omputeh... he..he.he.. yang macam omputeh ni jarang-jarang tak cun. gerammmmm grrr.."

Bila aku amat-amati wanita pilihan yang telah keluar daripada mulut kawan-kawan aku, tiada satupun yang berkata...

"aku minat pada Rahayu. Sebab muka dia macam Melayu tulen atau ala-ala Bugis"

jauh sekali jika ada yang berkata:

"Aku minat dengan Emma sebab muka dia sebijik ada iras-iras Jawa... Melayu-Proto..bla..bla.."

Entah apa gampangnya nasib Melayu sebab tak ada satupun yang nak highlightkan awek idaman mereka mesti berkategorikan wajah Melayu tulin mahupun Jawa totok. Buruk sangat ker wajah Melayu ni? Padahal, aku teka, at last mesti bini-bini mereka 100% berwajah Melayu dan tiada satu pun berwajah Pan-Asian, pan-Japan, pan-korea mahupun Pan-Siam. Paling terukpun wajah bini mereka for sure tak ubah seperti wajah orang asli semenanjung. he.he..he..

Kesimpulan awal di sini adalah, Lelaki tidak kira apa-jua latarbelakang mereka, secara default mesti inginkan wanita-wanita cantik. Sebab itu dalam Al-Quran bidadari syurga adalah terdiri daripada wanita-wanita yang sangat cantik. Bukan aku yang cakap. Itu adalah janji Allah pada mereka yang beriman dan beramal saleh. Hatta mereka yang beriman pun berkenan dengan wanita cantik. (lihat terjemahan surah anbiya dan al-Baqarah)

Ironinya, ada juga yang mengatakan bahawa wanita itu SUSAH MENDAPAT JODOH kerana mereka berpelajaran tinggi, berkelulusan tinggi serta berjawatan tinggi. Maka itu menyebabkan lelaki takut dan berasa rendah diri dengan wanita-wanita yang bersifat super itu. Maka mereka tidak sanggup untuk berkahwin dengan mereka. Pada aku, andaian dan assumption ini adalah suatu kesilapan besar dan hipokrit lagi hippotamus. Kesilapan ini sama dengan seseorang yang mengatakan bahawa tahi kucing yang mengidap sakit cirit-birit itu berbau wangi ---seharum dan semerbak kasturi.

Sebenarnya, mereka memberi alasan tersebut kerana mereka tidak rela untuk dikahwinkan atau dijodohkan dengan wanita jelek dan hodoh yang seperti itu. Alasan tersebut adalah suatu hipokrit at the highest order.

Memang sudah menjadi lumrah bahawa wanita yang berkelulusan dan berjawatan super seperti itu kebanyakannya mempunyai wajah rupa yang agak hodoh, buruk dan tak menarik. (apa taknya, muka2 yang cun semua dah kena sambar selepas SPM, kalau tak pun masa diploma mahupun first degree). Ditambah lagi dengan sifat mereka yang bossy, kuat memerintah dan berperangai nenek-nenek termasuk kuat berleter. Semuanya menjadi mimpi ngeri sang lelaki. (bukan aku yang berkata. Tetapi ada seorang mangsa yang memberitahu aku. he..he..he..)

Tetapi, apa akan jadi sebaliknya jika seseorang wanita yang
1. berjawatan boss sesuatu syarikat
2. berkelulusan Master/phd/post-doctorate
3. mendapat banyak anugerah termasuk menerajui ISO 9001
4. terkenal, popular
5. tapi...BERWAJAH JELITA, menarik mcm ...kristen Kreuk, Aishwariya Rai, Kajol, oklah paling hodohpun macam CT nurhaliza-Tajalla

Maka sudah tentu wanita tersebut bakal menjadi rebutan orang ramai, termasuk anak-anak dato', anak-anak Tan-Sri, anak-anak datin, anak-anak seni, termasuk anak-anak peneroka Felda. Ya..jika terdapat gadis yang mempunyai kriteria seperti di atas, maka segala jenis lelaki yang grand-grand, tidak kira dari mana asal mereka sekalipun pasti akan datang bertandang.. menagih kasih asmara... berlutut dan menyembah kepada mereka ~wanita rupawan... seperti gula dihurungi semut.

bak pepatah
1. yang tua datang mengesot
2. yang pipih datang melayang
3. yang gemuk datang bergolek
4. yang tak sihat datang bertongkat
5. dato'-dato, Tan-sri2, tua-tua kutuk yang mempunyai penyakit lemah tenaga batin pun akan menjadi sihat walafiat semunya datang berbondong-bondong menaruh harapan..

Maka menyesallah si-lelaki yang telah memberikan alasan bahawa mereka tidak akan berkahwin dengan wanita yang berjawatan tinggi kerana mereka tidak sepadan dengannya oleh kerana dek perasaan rendah-diri yang dibuat-buat. he..he.he.. Kalau boleh mereka akan jilat balik ludah mereka.

Maknanya di sini faktor rupa-paras melebihi faktor yang lain itu. Yang aku peliknya, perasaan rendah diri tidak timbul pula dalam hal ini. Itu memang aku sudah pasti. Mereka akan cuba sedaya upaya untuk memikat wanita cantik yang berjawatan tinggi tersebut. JIka lelaki tadi pada asalnya adalah seorang peon atau mat despatch, for sure lelaki ini akan menyamar sebagai someone. Paling tidakpun, mereka akan isytiharkan diri mereka sebagai anak towkey jual ayam untuk menekel wanita cantik yang berjawatan tinggi tersebut.

Mengapa terdapat Lelaki yang berkahwin dengan wanita Buruk?
==============================================
Suatu persoalan yang agak susah. Tapi jawapan agak senang.
Jawapan yang aku berikan adalah. LELAKI ITU TIDAK MAMPU PADA ASALNYA.

Ketidakmampuan itu adalah disebabkan:
1. Faktor Kewangan

Faktor-faktor yang lain
1. tiada faktor kedekatan (tidak ketemu wanita cantik). awek2 cun semuanya sudah kena kebas dek malaun2 tadi.
2. tidak confident atas kelemahan diri sebab faktor kewangan
3. Faktor gugup bila melihat wanita lawa kerana kelemahan diri atas sebab faktor kewangan itu tadi.
4. takdir

Disebabkan keinginan seks yang memuncak, lelaki tersebut terpaksa dan terus berkahwin dengan wanita yang sudi dengannya pada ketika itu tanpa bertangguh. (Empangan hendak pecah)

Jawapan ini bersandarkan teori sang menteri dan dato'-dato' yang hodoh yang bertugas menerajui negara ini yang berkahwin dengan wanita-wanita muda yang cantik, bergaya dan menawan. Mereka pada asalnya telahpun mempunyai isteri-isteri atau datin-datin yang agak bagok-bagok mahupun yang bagak-bagak.

Pada zaman mudanya, Dato'2, dan tan-sri2 ini berkahwin dengan mak-mak datin ini atas dasar persefahaman, cinta yang murni dan mungkin juga atas dasar cinta agong anugerah ilahi (kununnya). Padahal pada masa itu dato2 dan tan sri2 ini termasuk dalam golongan kurang mampu untuk mencari pasangan yang berwajah lebih baik daripada mak-mak datin ini atas faktor kesesakan ekonomi mahupun tumpul dalam arena perduitan.

Setelah dato'2 dan tan-sri2 mereka menjadi kayos-rayos akibat menelan duit rakyat dengan terlampau banyak. Nafsu pun makin memuncak. Di sini kita akan melihat THE TRUE COLOR of lelaki yang datin-datin, puan-puan sri kahwini itu. Pastinya abang kesayangan mereka akan MEMILIH WANITA CANTIK sebagai isteri kedua, ketiga mahupun keempat.

contoh2 tradisi telahpun kita ketahui... sama kesnya dengan arwah-ct-nurmaliza-tajalla, arwah-Mas-anizan, arwah-Julia-Rais dan banyaaaaak lagi termasuk arwah penyanyi Mazuin Hamzah yang berkahwin dengan adik sultan Brunei. Tidak kurang juga jelitawan bimbo-bimbo yang wujud di ibukota seperti wujudnya cendawan2 selepas hujan. Ramai antaranyaa mempunyai perkaitan dengan lelaki-lelaki hartawan mahupun lelaki2 yang mempunyai hartanah yang banyak termasuk mereka yang telah dilabelkan sebagai tuan tanah kedaung.

Pokok pangkalnya lelaki-lelaki yang maju dalam arena-perduitannya jarang-jarang memilih wanita yang buruk untuk menjadi pasangan hidupnya untuk kali ke-2, 3 dan 4. Boleh dikatakan TIDAK PERNAH!!!! Janggal sangat berlaku jika orang seperti Dato' K memilih wanita yang berwajah seperti Minah Yem, Enot, Syani mahupun Mak Enon sebagai isteri kedua-ketiga dan-keempatnya.

Oleh itu, malang sangatlah kepada wanita-wanita andartu yang masih belum bertemu jodoh pada usia 40-an disebabkan wajah mereka. Apa boleh buat. he..he..he..

Kesimpulan
========
Jangan percaya dengan suami sendiri. Perlu difikirkan juga bahawa mereka masih setia bukan disebabkan masih cinta dengan kita yang tidak lawa. Mereka setia kerana tiada pilihan dan faktor-faktor kekurangan yang telah disebutkan tadi. termasuk faktor kewangan. Sebab itu mereka pilih kita disamping sudah ketetapan takdir. Yang pastinya disebabkan tiada wanita cantik yang cuba mengurat atau flirting mereka sejak awal. he..he..he.

Air yang tenang jangan disangka tiada buaya. Lelaki yang tenang jangan disangka tiada berniat kawin tiga. he..he..he..

Sebenarnya suami-suami tersebut masih belum diuji tahap kesetiannya. Begitu juga keimanan. Ramai manusia akan berjaya jika diuji dengan perkara susah. Tetapi ramai yang gagal jika diuji dengan kesenangan dan kemewahan. he..he.he.

Sebab itulah ALLAH SWT menghadkan penciptaan wanita lawa di dunia ini. Jika terdapat ramai wanita lawa dalam dunia ini maka tidak kawinlah bagi mereka yang berwajah biasa/sederhana. apatah lagi yang buruk. Jauh panggang dari microwave.

Hendak diikutkan logik, jumlah wanita
1. lawa
2. biasa/sederhana
3. buruk lagi hodoh

menurut istilah statiska, adalah BERTABURAN-NORMAL. Mengikut Keluk taburan normal, wanita berwajah biasa mempunyai bilangan yang paling ramai aka majoriti. Wanita yang berwajah lawa dan buruk, secara relatifnya adalah minoriti atau sedikit. Oleh itu, bentuk graf dinyatakan seperti berikut. Wanita berwajah biasa, kedudukannya adalah ditengah-tengah graf dan diapit oleh wanita lawa dan wanita buruk lagi hodoh.

sila lihat google dengan keywords Normal distribution curve. Kemudian bandingkan dengan poisson, binomial curve.


(*) Teori baru yang dapat dihasilkan daripada hipotesis dan logik yang telah dinyatakan disini adalah kebanyakan wanita yang bergelar isteri ke-2, ke-3 dan ke-4 adalah jauh lebih jelita daripada wanita yang bergelar isteri pertama.
Dengan itu, bagi mereka yang bakal berkahwin/nikah mestilah define betul-betul kepada pasangan masing-masing. Adakah mereka betul-betul sesuai atau sekadar menjadi bahan sementara sahaja sementelahan si-dia masih belum berupaya untuk mendapatkan pasangan yang lebih menawan. Jika jawapan yang diterima adalah ke arah negatif, lebih baik wanita itu menjadi super-andartu sahaja.

Tanyalah pasangan anda mulai sekarang.

Malu berkayuh, hanyut,
Malu makan lapar.
Malu belajar, bodoh.
Malu mengorat, tak kahwin
Malu bertanya, alamatnya akan dimadukan he..he.he..

Apa-apapun ini cuma catitan peribadi saja. Tiada kena mengena dengan mereka yang baru hidup mahupun yang telah lama mati.
sekian, terima kasih :PPPP

AMARAN KERAS TAHAP TERTINGGI: Artikel ini tiada kena-mengena dengan sifat-diri penulis. Ia adalah sebagai suatu fenomena semulajadi alam.

48 Comments:

Blogger leeds said...

adehhh...nape pedih sgt ape yg kau tulis ni..

kau tulis 'terlalu jujur' sampai takder ruang aku nak bangkang.

pedih dan pahit tapi kebenaran yg perlu ditelan..

kau menulis dr pandangan seorang lelaki, so aku malas la nak ulas banyak.

walaupun tulisan kau ni mmg cari nahas, aku tau ramai yg bakal melenting, tp aku tau kau cukup 'tough' terhadap ape jua reaksi tindak balas.

aku cuba balas dr pandangan seorang wanita, sbb aku dan kawan2 aku dan wanita2 terdekat disekeliling aku mmg ader kena mengena ngan ape yg kau tulis ni,

kau tau nape ramai wanita memilih utk terus membujang atau 'settled for the second best? sbb bilangan kaum2 lelaki yg berkualiti, dah makin pupus dengan dasyatnyerrr..

kaum wanita macam takder pilihan..
rembat je laa yg hensem tp sengkek, atau yg buruk tapi kayos.
tu pun kalau lelaki tu berani masuk line.
macam ramai yg tak berani jerrr...:)

dan sikit sgt percentagenye wanita yg leh dpt dua2.itu kira tuah laaa..

so tak perlu lah kau pertikai dan siap buat statistik baper byk mana pempuan lawa atau byk mana pempuan buruk.

ko kena start buat statistik kepupusan kaum kau, secara kualitatif mahupun kuantitatif.

ada sanggup ka?

gerenti pahit...tapi dah realiti alam...telan je la..

ehehheheheh :P

6:09 AM  
Blogger irondanwine said...

heh.
gilakanlah ilusi dan kita pasti jadi gila sama. -tagore kata, bukan aku yang kata.
(tapi aku setuju).

6:19 AM  
Blogger aku said...

eheh ko ni..aku nak biarkan je rasanya tak kena gak.. ok aku bagi la pandangan aku sikit..

betul kalau ko kata lelaki nakkan perempuan yang lawa atau cun.. masalahnya ko mungkin terlupa dari hujah ko yang melebar dan panjang tu ialah maksud lawa atau cun bagi seorang lelaki tak sama..

sebagai contohlah.. ko mungkin nampak leeds al malique yang komen atas tu tak cun ..andaikan je .. itu disebabkan ko dah gariskan ciri-ciri mengikut taste ko .. bila si manis atas tu tak tepat ngan ciri ciri yang ko gariskan maka ko istilahkan dia tak lawa atau hodoh..

namun mungkin bagi aku.. simanis atas ni (ini sebagai contoh je ek) adalah seorang gadis cun dan lawa bagi aku..sebab menepati ciri-ciri atau taste aku.. so aku kata dia lawa atau cun.. (memang lawa pun ) heheh

ok.. maksudnya kalau kita nak takrifkan lawa atau tak..ianya adalah bersifat subjektif.. banyaknya bergantung kepada lelaki yang melihat..

sebab tu ko nampak awek tak lawa bagi ko ada gak yang kawin sebab lelaki yang kawin ngan dia tu anggap dia lawa.. walaupun pada ko tak lawa

so ko tak bleh nak kata " bini dia hodoh, laki dia hensem" .. tu pandangan ko..tu takrifan ko pada lawa atau cantik..

pada laki dia.. isteri dia tu lawa..sebab dia ada takrifan sendiri tentang apa dia nak atau sifatkan lawa atau cantik..

huhu tu je lah.. ko faham apa aku kata ni faham lah..kalau tak hhehe tak bleh nak buat apa lah.. sendri pk lah kan hehehe

6:59 AM  
Blogger Elhakim said...

LoL abg elhakim,

very sinis yet sadistic
(*giggles*)

x tataulah aweenz kalau ada pompuan yang tak akan kawin,

pada aweenz semua pompuan ada jodohnya tau....

aweenz harap sumer keluarga aweenz dan kengkawan aweenz yang lain tu akan kaweeen...

hope so...

7:04 AM  
Blogger Elhakim said...

Yang kat atas tu aweenz my sister cakap,

pada saya pula, memang ada terdapat wanita yang tak kawin.

That's right... jodoh masing-masing...

mereka tiada jodoh disebabkan faktor paras dan rupa. I can't deny that.

That's fact. Fact of life.

Tapi wanita yang tiada jodoh di dunia tetapi pada akhirat mereka akan menjadi isteri kepada Nabi Muhaamaand kan?

Saya pernah terdengar perkara ini. If wrong, please pardon and correct me K?

7:08 AM  
Blogger karl Firdaus said...

Kau merapu lagi Hakim...!!!!!!!

Bilalah otak kau akan kering dari pikir soal cantik mantik nih..? Aku tengok kau dah jadi macam insecure pulak ..... Kau sakit ke??

Pada kau gambar Miss Rice kat bathtub tu cantik kan .... tapi aku rasa ramai juga lelaki yang geli geman bila tengok gambar tu ...hahaha...

Walau apa pun... dulu kau jugak yang melaung laungkan...

kalau orang tu mati bunuh diri... ITU TAKDIR..

Kalau orang itu mati kena bunuh ITU TAKDIR....

Kalau lelaki itu lemah syawat ITU TAKDIR.....

Pucuk pangkalnya kau tolak bulat bulat perkataan USAHA...

Sekarang kalau pompuan jadi Andalusia ...Itu bukan takdir ke?? Itu bukan suratan ke?? Jangan kontradik diri kau ......


Yang kau tanya lelaki dar A sampai Z tu..... dia orang tak dapat apa yang dia orang idamkan...

Sebab itu perkara biasa , mereka mengidamkan pompuan yang pada mereka ideal untuk mereka..

Contoh : Ramai juga yang inginkan isteri macam CT Nurhaliza... tapi jodoh dengan CT Sarah..

Kau bukaklah agensi...

ElHakim Cari Jodoh Agency....( Untuk orang buruk aje.........)

Dapat jugak pahala..........


So How ?

9:08 AM  
Blogger Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

oh...oh...oh...(menggeleng kepala byk kali ct time baca entry abg kali ni..)

sependapat dgn kak leeds...pahit namun perlu ditelan..tp ada juga yang xdpt telan sbb besar sgt ketidakbenarannya untuk ditelan...

mcm juga g dikatakan oleh kanda una...yang bg responds mcm tu sebab depa x dpt apa yg depa dok idam..itu sapallah(means..pasallah..hehe)

ish2...anyway, entry yang ringan namun very informative...ia boleh jadi issue hangat andai ada jawapan bagi setiap yang abg dok tulis tu...well..ada benar dn ada juga yang tidak boleh diterima pakai..tp kalu dikaji semua.ianya pendapat..when it is an opinion there is nothing wrong or right to those opinion kan?

ehehhe...tp nak mintak jugakla kan..sapa2 geng2 perempuan yg boleh "balas" pendpt untuk entry kali ni...sure best kalu dpt kan...maybe kak ptri salju ker..sure suitable..sbb brutal prince versus brutal princess..ehheheh...

apa pun...senyum ajalah...

11:20 AM  
Blogger Ariyatna Adri said...

hmm...mendalam kajian kau kim. Kau selalu ada banyak masa berfikir tentu ada banyak masa melaksana.

Tubuh agensi yang menawarkan khidmat untuk Jabatan Statistik Negara lah.

Kau tak pernah jumpa wanita cun yang bijak, berjawatan tinggi dan berkahwin? kau run spss atas data yang tak tepat. Macam mana ambil sampel? hehehe

7:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

klau mcm ni lah gayanya,mmm patutlah ramai wanita takkawen.sbb lelaki pemikirannya lebih sempit dari yg disangkakan.ukurlah baju di badan sndri.wanita tak kawen bukan sbb tak ada lelaki sukakan dia.....berlambak.tapi semuanya hampeh!!!!!!drpd kawen dgn golongan lelaki yg menyusahkan....xpayahlaaa....lebih baik hidup sorang dgn bahagia!!!!!!!

7:29 PM  
Blogger ayu_mkay said...

baca n3 ni... pasti ramai wanita2 cantik yg terperasan diri tu akan tersenyum lebar manakala wanita2 buruk berasa diri tidak di hargai.. tak pun mrk akan berasa marah dlm hati sbb mrk adalah golongan yg tersedar diri bukannya terperasan diri.

lelaki2 yg awak tanya tu mungkin dlm fikiran mrk hanya ada nafsu dunia semata..!

tapi ye lah mcm awak ckpkan, itu bukan awak dan itu hanya pendapat mrk sebgi lelaki.

tapi kenalah ingat wahai lelaki2.. cantik tu sementara jerk! klu dah tua mana nak cantik lagi.. klu cantik pun cantik yg dah tua..heheheh.

jgn ingat lelaki blh belah camtu jerk sbb wanita itu dah buruk.... wanita2 cantik pun bila lelaki dah buruk ingat dia nak tunggu.. !

wanita2 buruk pun klu otak & batin mrk cantik... tetap mendapat tempat... tak di dunia di akhirat pasti!

mesti ada yg akan kata kita skang citer psl dunia.. mmg ler tapi sampai bila asik nak berciter psl dunia? sbb itu akan terus menerus melalaikan dan memerasankan diri sendiri.

sedarlah semua termasuk saya lah tu.. tak semua yg buruk itu hina.. tak semua yg cantik itu mulia!

sorry ekkk terpanjang plak komen saya ni.. heheheh. apapun selamat membaca :).

8:19 PM  
Blogger RaFFLeSiA MeRaH said...

slm kenalan...fulamak, bestnyer entry, satgi kena print la nampak gayanyer...panjang sgt, x sempat nak baca kat opis, syiok ni baca bila tgh lepak2 kat katil ni, bagi member umah baca pun ok gak, mueehehehehe...apepun byk kebenaran dari kepalsuan entry ni....

8:25 PM  
Blogger Ariyatna Adri said...

kim,

tiada keraguan dalam maksud tersirat itu. Pak menteri & pak korporat tak akan kahwin perempuan yang x cun lagi andartu walaupun mereka boleh bantu menambah kekayaan mereka. Nak buat apa, mereka dah kaya.

Kesimpulannya, lelaki tidak mengikut sunah nabi apabila mereka berkahwin yang k2 atau 3 atau 4. Sebab mereka tak mahu menolong mak janda yang beranak berduyun-duyun. Lelaki menganggap wanita-wanita ini penghabis beras ajer.

Kaum lelaki memang begitu, setuju?

hehee

9:07 PM  
Blogger Cikgu Siti Homestay Taman Indah said...

salam hakim,

salam tahun baru hijrah 1428,
semoga kau akan ketemu wanita yang jelita...

oohohohoohoh

11:48 PM  
Blogger Elhakim said...

to all dear bloggers yang dihormati lagi dikasihi

hurmmm....

dalam hal ini PENULIS tidak bersalah.

Penulis cuma memperkatakan kebenaran alam serta ketetapan Ilahi yang telah tersurah oleh ALLAH SWT, Tuhan segala alam.

Amat tidak adil jika penulis disabitkan dengan sebarang tuduhan yang mana penulis tidak mengambil bahagian dalam sebarang kemelut umat manusia dewasa ini.

Anggap sahaja penulis adalah suatu entiti suci, putih bersih dan sememangnya penulis adalah suatu ENTITI YANG AMAT INNOCENT LAGI MURNI.

penulis hanyalah sebagai pemerhati ibarat pemerhati PBB di sesebuah negara yang mempunyai masalah dan konflik politik dalaman.

Penulis hanya melihat dari atas sebagai (BIRD VIEW). Atau dari kawasan yang BERPERINGKAT TERTINGGI.

Penulis juga akan sedaya upaya bertindak jujur dalam apa yang diperkatakan. JIka terdapat sebarang yang tidak jujur, anggap ia hanya satu gurauan sahaja.

he..he.he..

wasalam

5:36 AM  
Blogger leeds said...

iyolah tu...

jawapan selamat..

dah taip sembunyi keyboard :PPPPPP

6:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

engkau masih engkau elhakim

8:33 AM  
Blogger karl Firdaus said...

heeeeeeeeeeeee...

gasak kau lah kim...!!!!!!!!

Kesian Siti Sarah..........hee hee

9:04 AM  
Blogger zf_zamir said...

tak tahu kenapa, kau adalah manusia yang mampu menulis dengan panjang lebar, mengenai ini saja..

4:52 AM  
Blogger Elhakim said...

zamir,

sbnrnya karya aku itu berbaur sindiran politik termasuk politikus itu sekali.

masking yang aku gunakan adalah rupa paras.

Hanya mereka yang berkenaan sahaja yang memahami maksud aku.

Yang kedua aku juga mahu membantu sesiapa sahaja yang berkenaan yang mempunyai masalah seperti gitu-gitu.
dengan memberikan mereka jawapan yang sangat objektif.

maka berakhirlah pencarian mereka dengan jawapan yang telah diketemukan.

Semoaga ALLAH SWT memberkati aku dan kita sekalian.

Amin ya rabbil alamin...

6:28 AM  
Blogger zf_zamir said...

amin, haha

aku baru baca sekali imbas, dan perasaan aku itu ikhlas, hehe..

tapi aku terfikir juga, kau ini punyai tabiat analogi yang pelik2, tahniah..

pada aku, persoalan ini jujur sekali, dan kau adalah manusia yang mampu menzahirkannya dengan cara yang paling tragis..

sebabnya, persoalan sebegini senang sahaja mengalir keluar dan masuk dari jalur pemikiran kita..

dan mengenai yang tersirat, itu hak engkau, dan aku ucapkan tahniah, kita termasuk dalam golongan yang berkesedaran, berbanding suasana sekeliling aku yang masih buta bagaikan dunia ini sangat perfect untuk mereka diami..

walau apa pun, aku harapkan kau ketemu jodoh, dan bahagia malah berkekalan hingga akhir hayat..

hehe..

8:45 AM  
Blogger Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

ahahhaha...
abg hakim..andai menjadi pemerhsti spt PBB alamatnya hangusla negara yg kne tindas tu..tgk ajelah previous example yg terjadi pd negara2 islam sblm ni kan...huhu...

but anyway,ct sejujrnya harus jujur mengatakan bahwa suka baca entry spt ini...next time boleh tulis lagi dan apakata put yourself into the shoe..jgn tgk dr bird view lg,k...

apepun...senyum selalu..

11:23 AM  
Blogger Ryna said...

Antara sebab perempuan tidak bernikah adalah seperti yang encik katakan.

Sebahagiannya pula tidak mampu mempercayai lelaki walaupun jiwanya sarat dan melimpah dengan rasa cinta.

Ini adalah kerana, setelah akad nikah, segala jiwa raga dan untung nasib perempuan itu boleh dikatakan terletak pada lelaki. Kalau untung, syukur Alhamdulillah... kalau rugi... merana badan.

Pernikahan adalah penamat bagi seorang perempuan, dan ianya permulaan bagi seorang lelaki. Maka sebahagian perempuan takut pada penamat yang sadis. heheh

Tapi kalau kawin... senang2 je zaman sekarang ni, menikah je lambat sikit

10:23 PM  
Blogger Unknown said...

Heee... penat akak baca n3 kau kali ni. Entah napa entah. Nak tanya, pilihan kau macamana, yek? Saja nak tahu....

7:10 AM  
Blogger golego said...

pernah aku terdengar kata-kata 'wanita dinikahi kerana masa lalunya, lelaki diterima kerana masa depannya'..
*lumayan isi komen-komennya seperti yang berlaku di entry Biang Keladi SiS

10:55 AM  
Blogger Ariyatna Adri said...

kim,

n3 aku dah hilang pulak. Tak apa, bukan rezeki. hehe..

kalau pergi KLCC, singgah kinokuniya. Bukan nama perempuan Jepun la, kedai buku. Bahagian military & sejarahnya, best.

4:57 PM  
Blogger azeel said...

aku tetap sokong kau... lagi-lagi bab pompuan-pompuan cantik ni. mata kita ni sama je.. suka tgk yg cantik.

jom kita hisap rokok...

2:05 AM  
Blogger azeel said...

aku tetap sokong kau... lagi-lagi bab pompuan-pompuan cantik ni. mata kita ni sama je.. suka tgk yg cantik.

jom kita hisap rokok...

2:05 AM  
Blogger Elhakim said...

isap rokok?

jom.. no problem.

7:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

haih,ko nak tau ke kenape pompuan ramai tak kawen,sebab lelaki di mata dunia ni dah byk pupus,separuh masuk dlm penjara,separuh tido bwh jambatan,tepi jln,separuh jd mat rempit,last2 bace paper bawah lori la,tido dlm gaung,ape lg yg tinggal? hish,kalo accident pon ,lelaki jugakla pemandu nya(majoriti), should i suggest you to do a research about this soon elhakim? and should you upload about this very interesting entry..
and at first enty kau bertajuk persoalan wanita,kenape persoalan lelaki pasal pompuan cantik yg ko beratkan,tak adil elhakim,kalo kau betul2 buat research,kenapa nasha aziz yg umo dah berapa tu baru je nak kawen? kenape ella tak kawen2 lg?(xdela buruk die tu),line teoh pon belom kawen,buruk ke dorang tu?
ko suke2 je buat hipotesis ke bluehyppo ko ,layan blues sorang,contoh2 tu kalo bukan idea ko sape lg,xkan ko bole menyamar menjadi otak orang lain pulak,logik ke namenye tu elhakim?

12:08 AM  
Blogger aku said...

hahahahhahaa ambik ko elhakim hihihi..tergolek aku baca respond dari Anonymous nih.. sakit perut aku duk gelak hehehehh

jawab elhakim jawab hahahhahhahaa

isu ni dah jadi isu gender dah..Anonymous dah geram giler nih hehhehe

4:14 AM  
Blogger Elhakim said...

dear anonymous yang dihormati....

he..he.he..(kelaka komennya itu)

hurm....

tidak guna marah pada aku.

sebab....

jika terdapat 100 ribu wanita buruk dalam dunia ini,

..Bukan aku yang mengecewakan mereka.

jika terdapat 100 juta wanita cantik dan lawa dalam dunia ini,

bukan aku yang menggodanya jauh sekali untuk memperolehi maka.

Maka jadilah aku
"Seorang Tua di kaki-gunung"

he..he..he.

El_Aku,
Bukan aku tak tau, Kau yang menyamar sebagai anonymous itu sbb x puas hati.

he..he..he..he.

7:55 AM  
Blogger leeds said...

aku baca laa buku 'seorang tua dia kaki gunung', by azizi hj abdullah...

kau jgn laa jd cam dia...kesian...

hek hek hek...

anonymous...cool babe! jgn marah2 nnt tak cun eheheheheh

12:38 PM  
Blogger leeds said...

typo: "seorang tua di kaki gunung"

12:40 PM  
Blogger aku said...

sesubuh aku jawab ko nyer tuduhan ni elhakim..eh sebelum subuh lagi ni haa.. ade ke patut kata aku yang komen macam tu heheh

aku ni, walau tak sebulu ngan ko tak de la pulak sampai nak lempar batu sembunyi tangan, atau ketuk keyboard sembunyi jari hehehe

eh aku nak tanya sikit.. bukan tanya lah.. bagi pandangan sikit... apa kata ko dua ni (leeds al-malique & elhakim) couple jek.. sesuai rasanya.. ko pandang leeds al-malique ni cantik tak elhakim? keskeskes :P

1:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

aku mmg la kene jd Anonymous ,sbb aku tade mase nak jd blogger,byk lg keje aku kene buat,kutukla melayu suke ati ko,sbb aku nye melayu pon tak sampai 50%, tp kutuk pompuan aku mmg marah,doink becos im a woman,okla got to go,think wisely man.

7:00 PM  
Blogger Elhakim said...

el-AKU,
menjawab persoalan kau tentang leeds...(heh..heh..heh.)

Aku harus bertanya pada Leeds (walaupun dia nih dah bertunang dah.. x salah aku dah nak kawin dah....)

tp takper... member punya pasal aku mesti tanya dier..

oh! LEEDS.... errr......

aku nak tanya ko nih..

Leeds...ko nak couple dengan aku tak???? aku offer nih buat jualan murah...

heh..heh..heh..

Leeds,
ko sudik tak jadi couple aku?

x rugi jd couple aku...sbb tiap2 hari for sure dapur berasap punya...



... maksud aku dengan asap rokok aku..

hik..hik..hik..

kalo x sudik, tak per la..
x ada paksaan dalam percouplelan...

heh..heh.heh...

uhuk! uhuk!(sorry batuk pulak)

;PPPP

6:07 AM  
Blogger leeds said...

ekekkekekekkkkkkkkeeeeeee aku rase nak tergelak tahap cipan!!!!

kalau aku masih solo, mungkin boleh dipertimbangkan! heh heh heh

tp realitinya, aku sudah berpunya..:)

adeh aku rase nak terbatuk...

banyak karbon monoksida kat sini eheheheh

:P

9:03 AM  
Blogger Mohamad Farez Abdul Karim said...

aku ada hakim...

hehe..saja jejalan kt tempat lain amik angin skit..

tapi sentiasa ada... :D

lagi artikel provokasi yg membuatkan para pembaca tergelak sendirian sambil dituduh gila oleh orang bersebelahan..

7:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

bukan saja lelaki nak perempuan cantik... perempuan juga begitu.. kalau tak cantik.. mesti berduit.. tapi bagi aku yang sememang yg kaya, cantik , pandai ni( baca dgn nada berlagak,,heheheh)..opps.. dan tak perlukan lelaki kaya.. cukup muka hensem mcm han isac...hahahahaa...

P/s : hakikatnya.. aku hanya mahu cinta sahaja.. yg lain itu satu bonus....

9:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

thought provoking article
but i need to higlight :
lelaki yg baik dh byk yg pupus..
perempuan pun akan memilih..
sbb nafsu ehem ehem perempuan masih mampu dikawal.. dia akan cari yg bagus utk dia (tapi jodoh ketentuan ilahi)- ini usaha saja.. and xjpa2.. Ilahi pun syg mereka (xmau menjodohkan mereka dgn lelaki keparat (bukan PENULIS.. ;-D), oleh itu dia pun menjadi andalusia.. sekian terima kasih..
keep on provoking my thoughts..
-conna-

10:37 PM  
Blogger Elhakim said...

he..he..he...he...

yer....

lelaki Melayu semua buruk-buruk.
figura boroi dan hodoh-hodoh.

aku tak nafikan.
aku Melayu. Aku tahulah macam mana rupa lelaki Melayu.

he..he..he.
bagus..bagus..

ambillah hans isaac itu sebagai suamimu.

tapi perlu ingat bahawa...

Hans Isacc perlukan gadis kacukan juga.
yang sangat mengancam pabila lelaki memandang.

kategori wanita Hans isacc spt di bawah

1. bermata cantik
2. leher jinjang
3. kulit putih kemerahan
4. tubuh badan slim. more to love. dan lanky.
5. berdahi licin

he...he...

apa yanni mempunyai ciri2 tersebut.

jika ada sila call

755-25-25

he..he..

10:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Everyone loves what you guys are usually up too.
This type of clever work and reporting! Keep up the excellent works guys
I've added you guys to my personal blogroll.

Feel free to visit my webpage; vth.ru

3:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hi to all, how is all, I think every one is getting more from
this web page, and your views are pleasant in favor of new visitors.


Also visit my blog post - dental implant costs

7:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hello, i think that i noticed you visited my web site thus i came to go back the choose?
.I'm trying to in finding things to improve my web site!I assume its adequate to make use of some of your ideas!!

Also visit my weblog: price of braces

12:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your website to come back later on. Many thanks

Here is my blog tinyurl.com

10:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

You have made some decent points there. I looked on the net to learn more about the issue and found most individuals will go along with your views
on this web site.

My page cost of a root canal

1:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Aku sokong sangat!!! Aku sokong biler ko kater lelaki hipokrit, tapi bukan semua lelaki, tapi bagi lelaki macam aku tika dan saat ini, yess!! Aku sokong, aku berpijak pada realiti dimana aku berdiri sekarang, jika aku maju dlm arena wang ringgit, apa salahnya jika aku mampu, aku pun pandai mencari perkara halal, saper yg nak bantah aku? Duit aku, sukati aku, sebab, mencari yg halal itu ibadah, klau dapat yg cantik tuu, alhamdulillah!!!

6:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hadeh,,entri ni terlalu memuja kecantikan...

tak salah nak pilih yg cantik2 tapi biarlah yg cantik tuh tahu menjaga kita,makan minum,sakit

taste nak siti nur haliza tp dapat pula siti sarah..alahmdulillah siti sarah..anak dah 3 pun..rezeki..
setiap yang kita rasa kurang tuh..ada kelebihan masing2..

mau badan solid? tua2 gelebeh sana sini juga..
nak yang muka cun melecun..tua-tua pipi tegang leher kedut juga
semua tu luaran..kepada lelaki di luar sana..cari lah wanita yang boleh menjadi rakan,isteri dan ibu yang terbaik buat mu

cantik tu terlalu subjektif untuk di explain.tak cun macam model2 tak ape,yang penting bila make up tak ada,kita tengok kita dh suka,
masing-masing ada taste masing2

jangan sampai nak isteri yang cantik,lepas kahwin kita keluar pintu depan di keluar pintu belakang dato,tan sri tggu dalam merc.bmw

ada yang dpt awek ala-ala cina,tup2 curang kahwin dengan orang lain alasan sebab kita tak cukup duit padahal senyap2 dh ada spare part .....last2 dapat la perempuan yang muka melayu tulen ni ...tapi yang ni la yang byk bg semngt,ada waktu susah senang,jg mkn pakai...

sama mcm perempuan,nak suami badan sado,tengok2 minat lelaki terlebih hormon estrogen..nak lelaki perut ketak2 18 (hahaha) dah kawin ..time pregnant,perut laki bini sma naik..

semua tu kecantikkan luaran tuh sementara je,kecantikan,kemachoan tu semua pinjaman..semua terlalu subjektif..kalau dapat yang paling cun melecun pun bonus la..tapi tak bawak ke syurga pun..sebab di sana lagi ramai yg lawa2..

sebab tu dari 4 ciri isteri nabi suruh utamakan yg agama..kerana jika dpt isteri yg baik (walaupun melayu proto mix jawa ) tp beragama..itu yg bonus boleh bw kita ke syurga..jumpa bidadari sana..kalau yang lawa,cun tapi kurang bab agama..kang terseksa kita asyik menanggung dirinya..

cantik/cun/macho/hensem/ tu terlalu subjektif..masing2 ada pndgn dan cara masing2 untk melihat..cukup la yg mata kita sedap memandang..dari mata turun ke hati...

*peace*
**sorry untuk komen yang berjela-jelaaaa ni **

5:19 PM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker