..

Saturday, August 16, 2008

Permasalahan VC Uitm: Komen Beliau Memang Tidak Berkualiti dan Menggelikan Hati


elhias: sorry.. aku tak faham apa yang kau bebelkan dalam TV3 malam tadi. cakap kasik tepat dan clear tak boleh ke brader ????


hehe...

siapa ada menonton buletin utama TV3 pada malam ini?

Maksudku tentang ancaman VC UiTM untuk mengheret Tan Sri Khalid ke mahkamah hanya semata-mata Tan sri Khalid menolak gesaan meminta maaf di atas kenyataannya itu.

Dalam keadaan masih separa-emosional VC Uitm sempat memberikan contoh yang entah hapa-hapa yang aku sendiri pun tiada faham di mana katanya ia boleh mencetuskan perbalahan antara Melayu dengan Melayu. ( Akibat hanya saranan Tan Sri Khalid itu saja.)

Apa kena mengena dengan contoh Pakistan dalam hal ini dengan pengeboman antara sunnah dan syiah ???? Aku sendiri pun kurang pasti.

Setahu aku, perbalahan antara Melayu di Malaysia ini tiada yg melibatkan bom-mengebom.

Bagi aku, yang kuat mengebom manusia lain di Malaysia ini adalah si-Najib-altantuya.

haha.!




ntahler..wallahualam

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger rastom said...

Messrs el Hakim & Co., Advocates and Solicitors (portfolio Pedra Merangkak).

Tuan Y.Berbahagia VC itu bercakap secara glokal, yakni mengaitkan yang lokal dengan yang global. Konflik konflik global semua ada kaitan dengan segala tindak tanduk manusia Melayu yang tidak bertanduk tetapi berpengaruh atawa semakin berpengaruh adanya.

Mafhumnya, saranan atau saravanan YB MN Selangor itu bisa mencetuskan konflik ala Pakistan di mana Syiah lawan Sunni. Pendek kata Melayu lawan Melayu.

Adapun beliau ini yang luas pengetahuan am dan dunia pernah bersama sama el Musharraf menyaksikan betapa dahsyatnya masalah ini.Bukti keberadaannya disana ialah gelang hikmatun quwaatun bathini rajuulun yang dipakainya.

Seyogia diingatkan juga bahawa dalam keadaan negara yang sedang berada di dalam mode auto-pilot sekarang ini maka beliau mau tidak mau mesti menampilkan dirinya sebagao "one of the Jedi warriors" yang bisa menyelamatkan Agama, Bangsa dan Negara.Di saat saat ini, wajarlah para Ketua Pengarah, VC, Direktor GLC Malaysia dan sebagainya mencari arah laksana gemparnya para Hauptmeister, Haupt Kapitan dan para Oberleutnant di zaman senja - kejatuhan memanda Hitler. Filem Der Untergang atawa Keruntuhan Empayar Reich Ketiga itu sudah berkai kali ditayangkan untuk di ambil iktibar oleh anak cucu kita. Wallahuaklam.

7:38 AM  
Blogger Elhakim said...

DEAR TUN ELRASTUM,

hehe...

ada suatu jawatan baru yang sangat cocok dengan beliau si-VC glokal ini.

Iaitu Guru-displin dan Cikgu Matematik Sekolah Menengah bantuan Rakyat oleh kerajaan persekutuan.

haha...

aku rasa yang hanya mempercayai kualiti kata2 orang sebegini hanyalah budak-budak sekolah saja.

Itupun budak yang belum tentu lulus gred-1 dalam SPM walaupun diajar berpuluh-puluh kali benda yang sama.

haha..!

10:13 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker