..

Monday, August 04, 2008

Permasalahan Negara: PakLah Yang entah hapa-hapa


elhias: Khairy, menantu-Babah, tersenyum girang bila terpandang mertua a.k.a. babah kesayangannya yang memberi sepenuh kebahagian dan kasih-sayang terhadapnya. (hehe) Tak sia-sia perjuangan dan pengorbanan selama ini

nota: semasa aku menulis 'elhias' di atas, entah mengapa aku rasa seperti hendak muntah hijau dan agak meluat sangat. Kemungkinan aku sedang mengandung sekarang ini.


Semasa di sebuah restoran pagi tadi, Hairan juga apabila mendapati PM Malaysia terlau beria-ria sgt menyebelahi rakyat tentang isu Jejantas MRR2 yang kelihatan semakin retak (jika tidak menanti belah). Kenyataan PM Malaysia dibaca seolah-olah terlalu berjuang untuk rakyat sehingga hendak menubuhkan suatu siasatan tribunal khas bagi menyiasat keretakan MRR2 tersebut.

Boleh dikatakan aku hampir2 terkentut2 apabila terbaca statement yg mafhumnya spt di bawah:

PM Malaysia sangat risau dan concern kerana Rakyat amat marah dengan isu-keretakan jejantas MRR2 tersebut yang boleh mendatangkan kemerbahayaan kepada semua pihak

hehe.

Sejak bila pula Pak-lah ambik peduli tentang kemarahan rakyat ini ? Takkan lah pula isu keselamatan rakyat pun turut hendak dipolitikkan sempena By-Election di Pmtg Pauh ? Mengapa PM Malaysia tidak ambik peduli pula tentang kemarahan rakyat kerna isu-minyak petrol naik-mendadak dan tidak turun2 walhal Singapura sudah 6 kali menurunkan harga petrol mereka kerana harga pasaran petrol dunia sedang merudum sekarang.

Lain-lain Isu yang boleh membuatkan seseorang itu berasa pelik adalah

1. PM Malaysia terkejut dgn tarikh cadangan perletakan Jawatan DS Rafidah Aziz sebagai ketua Wanita.
2. PM Malaysia sedang sedaya upaya memerangi rasuah, penyelewengan dan politik-wang.

dan...

Sedang isu memerangi penyelewengan dan politi-wang oleh Paklah berkumandang di media-perdana, TIBA-TIBA Seorang veteran UMNO Dato' Mazlan Harun datang tampil ke hadapan membuat report BPR dan polis untuk membuat pendakwaan bahawa Pak Lah terlibat dengan suatu penyelewengan.

dan ZZZZZZZZZUUUUUUUPPP... WAYAR PUTUS.

hehehe..

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger rastom said...

Tuan el Hakim el pusravilingam! Tulisan ini menyedarkan ku bahawa ada kaitan antara aura pemimpin dengan kedinamisan minda rakyat. Patutlah sejak kebelakangan ini mindaku terasa sangat sengal, bengap dan tidak bermaya walaupun bermain main di alam maya. Setiap hari kurasakan semakin menumpul otak. Hampehh!

7:12 AM  
Blogger Mohamad Farez Abdul Karim said...

otak tumpul, hati tajam.

okla kan?


Hakim, pegi tak mahkamah pagi tadi?

hehe.

3:48 AM  
Blogger Elhakim said...

elrastom,

tiada mungkin minda kau tumpul. Hanya pencacai saja yang berminda sedemikian,


el-anak-bumi,

mana mungkin ke situ. Masuk ke KL pun jem habis

9:18 PM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker