..

Monday, July 21, 2008

Pertikaian: Apabila Iblis Mengajar Syaitan Jangan Membazir

z
elhias: Harapkan mahal jer lebih. tapi tak berkualiti. senang rosak.
oopss..sori. jgn salahkan aku. Bukan aku yg kata, tapi orang kuat kerajaan yang mengesahkan. hehe..

Utusan Malaysia: Isu Pembelian 14 Mercedes oleh Kerajaan BN Terengganu

hehe...

Tiada keanehan berlaku apabila kerajaan Pusat memiat telinga kerajaan Negeri atas sesuatu kesalahan yang dilakukan kerana ketua kpd kerajaan negeri tersebut bukanlah seseorang yg menjadi favorite-mereka.

Tetapi apa yang menarik di sini memperlihatkan seperti seseorang yang kelihatan macam-bagoos sedang membuli seseorang yang yang perangainya pun kelihatan macam bagoos juga.

dan

Secara tidak langsung kerajaan negeri tersebut telahpun mengkondem reputasi kereta nasional yang selama ini diwar-warkan sebagai kereta yg paling terbagoos di peringkat nasional iaitu PERDANA. Tak salah aku, wakil2 kerajaan sebelum ini tidak habis-habis memuji kebagoosan kereta nasional yang paling mahal itu.

Apa yang paling menggelikan sekali adalah: alasan kerajaan negeri untuk membeli kereta baru adalah disebabkan maintenance kereta lama (proton Perdana) tersebut melebihi RM 50,000/=.

Maka adalah sesuatu pembaziran jika kerajaan negeri terpaksa mengeluarkan wang sebanyak itu bagi proses pembaikan.

Untuk MENGELAKKAN PEMBAZIRAN MAKA hendaklah kita beli MERCEDES 14-BIJIK.
Semoga agaknya cost-maintenance akan menjadi sifar.

Bagoos, bagooss... Bijak...bijak...

Semoga tuhan mengasihani pihak tuan.

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger rastom said...

Tuan Hakim el Kaburetor Dung,

Tiadalah saya mahu pertikaikan kebagoosan Merc kerana sudah diakui seantero dunia, sementara Proton masih di anggap di tahap Beta pada pendapat beta, walaupun saban hari diangkat melambung oleh para penyokong Mat Tahir dan polisi polisinya yang banyak mengundang bencana ekonomi. Biarlah mereka terus memuja dan memuji sehinga "berbuih-buih" mulut namun, kereta yang termurah (baru) di pasaran yang layak dibeli oleh rakyat Malaysia hanyalah Proton RM27,000 itulah kenderaan yang telah dipiawaikan kerajaan untuk ketenangan jiwa.

Itu hanyalah untuk manusia makan gaji yang tiada side income, tetapi bisa mengalahkan kos maintenance Merc atau Perdana anytime - dengan syarat jaga minyak enjin dan selalu maintenance..hehehehe

8:09 PM  
Blogger Elhakim said...

hehe.. tuanku elrastom,

correct..correct..correct..

2:15 PM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker