..

Sunday, June 08, 2008

Permasalahan Mentaliti iMNO: Patah Siku bertongkat Dagu


elhias: Lelaki Kurus Tua Melayu yang iMNO

Diadakanlah akan suatu perumpamaan dialog seorang penyokong-totok iMNO sebagai seorang lelaki tua kurus yang berpakaian labuh pada mulanya dengan 'tuhannya' tentang pengenaan suatu teori gila yang dinamakan sebagai Fatwa-Ubah-Gaya Hidup dalam suatu medan nan-sejuk. Seperti yang berikut jualah bunyinya:


SUARA KERAMAT iMNO: Wahai Lelaki Kurus nan hodoh. tanggalkan overcoat mu itu berilah kepada keluargaku terdekat. Iaitu abangku.

Lelaki Kurus : Baiklah aku tanggalkan aku tetap bersyukur dan berterima kasih padamu


SUARA KERAMAT iMNO: Wahai lelaki Kurus yang hodoh. tanggalkan baju luaranmu itu dan beri pada sepupuku.
Lelaki Kurus: Baiklah. akan aku tanggalkan dan beri pada sepupumu itu. Aku mesti bersyukur padamu.


SUARA KERAMAT iMNO: Wahai lelaku kurus yang hodoh dan tolol lagi bahalol. tanggalkanlah baju dalammu itu. dan berilah pada anak-saudaraku.
Lelaku Kurus: Baiklah. akan aku tanggalkan dan beri padanya. Namun aku tetap kagum denganmu dan berlutut di hadapanmu wahai suara keramat.


SUARA KERAMAT iMNO: Wahai lelaki kurus yang hodoh, tolol, lagi bahalol dan samdol. tanggalkanlah pula seluarmu. dan berilah pada datukku.
Lelaki Kurus: Baiklah. akan aku tanggalkan dan beri pada datukmu. sesungguhnya datukmu lebih memerlukannya daripada aku. Namun begitu, akulah yang sepatutnya berterima kasih padamu wahai suara ghaib.



SUARA KERAMAT iMNO: Wahai lelaki tua, kurus, hodoh, tolol, bahalol, wal samdol lagi cilaka seperti monyet berjambul. tanggalkanlah pula seluar dalammu. Berilah ia kepada kawanku itu.
Lelaki Kurus: Baiklah. akan aku tanggal spenderku itu dan beri pada kawanmu. Dia lebih berhak daripada aku. Aku sangat setia dan kasih padamu wahai suara suci.



SUARA KERAMAT iMNO: Wahai lelaki tua, keparat, bangsat, lahanat, yg hodoh, tolol, bahlol, cilaka, bongok, wal tak senonoh. Apakah kau tiada malu bertelanjang di hadapanku sambil kemaluanmu yg tak bermaya, lembik terkontang-kanting di hadapanku ? Ayuh! ambil tahi-lembu kering itu dan lumurkan pd kemaluan bengkok mu itu agar saudara maraku tiada nampak akan kemaluanmu itu. Dan hendaklah kau bterimakasih terhadapku yang memberikan kau cadangan itu.
Lelaki kurus: Ayohai suara Keramat, sememangnya aku benar-benar memerlukan tahi-kering itu untuk menutupi kemaluanku ini. Berterima kasih jualah aku kepadamu adalah tetap spt selalu. Kaulah suara nan agung. Se agung anggapanku di sisimu.

Maka dilumurkanlah tahi-lembu kering itu diseluruh badannya. Arakian, kelihatan legamlah dan amat hina dinalah si lelaki kurus ini pada mata orang-orang yang berfikir.

Sejenak itu, suatu suara lain menjengah memecah keheningan yang menyapa lelaki tua yang berkudup dgn tahi itu.

SUARA-Ghaib-lain : Wahai lelaki tua yang jelek, mengapakah kau berkeadaan seperti ini? tiada malukah kau. dan dengan siapakah kau berkata2 sebentar tadi ?
Lelaki Kurus: dengan TOOOHAANNN......

SUARA ELhakim: Dahtu nak buat macam mana ? Betul tak?

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker