..

Monday, May 26, 2008

Permasalahan Negara: Pulau Yang Terlepas


elhias: Gadis comel Lampai yang bernama Seri

he..he..

Hanya 1 orang saja faham. 3 orang masih belum faham maksudnya erti tajuk entri aku sebelum ini iaitu Permasalahan Cinta: Cinta Yang Terlepas.

Yang Faham itu telah mengusulkan supaya tajuk entri itu ditukar kepada
Permasalahan Kerajaan Malaysia: Pulau-Batu Putih Yang Terlepas.

hehe..
Yang faham itupun terfaham apabila hint telah diberikan. Iaitu tarikh dan masa entri itu diterbitkan iaitu bersamaan selepas beberapa jam pengumuman resmi dari Media kerajaan tentang ICJ mengumumkan bahawa Pulau Batu Putih dimiliki oleh Jiran yang setahun jagung lebih muda dari Malaysia.

Yang masih lagi degil buat2 tak faham itu, aku dah tak boleh nak kata apa dah... memang agaknya org2 itu semua tergolong dalam golongan iMNO-TOTOK. (sori yer..hehe..)


Memang layak aku gambarkan seperti berikut:

Farid == Lelaki berWajah hodoh dan gampang iaitu gambaran kerajaan Malaysia yang sentiasa terlepas dan rugi dari dulu, kini dan selama-lamanya (Mungkin Pulau Pisang dan Wilayah Persekutuan Iskandar pula selepas ini)

Seri/Gadis comel Lampai = Pulau Batu Putih

Hashim = Singapura (tukang kebas). Kerja dia ni memang mengebas. Kalau lambat sikit, habis menatang alah ni sapu.

===========
Walau-apapun itu tidak penting.
Yang Sudah tu sudahlah.....

Yang penting sekarang ini adalah

KEMPEN MAKAN UBI KELEDEK iMNO

errr... sebelum pergi terimalah sekerat pantun ini

PULAU PANDAN JAUH KE-TENGAH
GUNUNG DAIK BERCABANG TIGA
HANCUR BADAN DIKANDUNG TANAH
PULAU YANG BAIK TERLEPAS JUGA

Labels: ,

3 Comments:

Blogger rastom said...

Tuan Shahbandar Pulau Kentut Besar:
Manalah saya mau teka kalau gambar sigenit tu asyik menarik narik perhatian hehehehe

3:45 AM  
Blogger Elhakim said...

tetuan dr elrastom el lingam,

hehe..

tak-termasuk kau. sebab kau sahabat virtual.

maksud aku yang dekat-dekat dengan aku

hehe..

7:36 AM  
Blogger Elhakim said...

err.. satu lagi,

tetuan elrastom,

jika kau faham mengapa entry itu ditulis, dan maksud tersirat disebaliknya,

maka aku khuatir kau bukan tergolong dalam jenis manusia.

jin bangkali.

7:38 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker