..

Monday, June 09, 2008

Permasalahan Isu Negara : Apabila Kerajaan Melatah

a
elhias: macam bagooossssssssssssssss


hehe...

Semasa harga petrol sedang naik ini, bukan hanya rakyat yang melatah, kerajaan pun turut melatah.
Di sini aku hanya ingin concentrate mengenai cara melatah pak2 menteri, pemimpin2 dan para bijak pandai pentadbir undang2 negara.

hehe..

Nampak gayanya berbagai2 tawaran oleh kerajaan dan pemimpin2 kita yang kononnya sangat prihatin utk meringankan beban rakyat.

Antaranya, pihak kerajaan cuba bertegas utk merendahkan harga beras, memberi subsidi2 minyak, mengawal harga tiket tambang bas, memantau harga barangan runcit dipasar dan usul untuk memotong Insuran kenderaan dan cukai jalan.

Kadang2 aku terfikir, buat apalah kerajaan sebok sangat nak menurunkan kadar itu dan ini. Kalau dah sebok-sgt naikkan minyak buat apa nak turunkan harga benda2 yang lain ??? Kalau dah naik tu naiklah.. buat apa nak susah-susah turunkan yang lain.
Kalau dah semua nak diturunkan, kalau macam itu, Buat apa pula naikkan minyak???? Baik stay saja pada harga yang lama. tongong!!

kdg2 kerajaan malaysia ni boleh disamakan sebagai seorang budak yang memesan teh ais di sebuah restoran yg berbunyi macam ini:

"Bang! saya nak teh ais tapi tak yah bubuh ais boleh?"

Labels: , ,

11 Comments:

Blogger rastom said...

elhias tu gambar Prof filem Back to the Future ah?

6:18 AM  
Blogger Elhakim said...

kah.kah..

yer la kot..!!!

6:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

"bang! saya nak teh ais tapi tak yah bubuh ais boleh?"

hehehehe..logik aristotle tahap dewa peringkat ke sejuta..itupun depa tak leh kuasai..

entahler..

9:34 PM  
Blogger Elhakim said...

dear admin,

hehe.. blog mana?

7:25 AM  
Blogger Mak Su said...

meroyan

2:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

bro elhakim,

ilmu saya tak sehebat ilmu makrifat el rastom el sifu, tanya blog saya ke? saya takde blog, ade website yang fulus tak membawa untung batu tengelam untung sabut terbakar.

di sini .....

www.leadhumancapital.com

5:46 PM  
Blogger Abang Long said...

Salam hormat wahai saudaraku.

Saya sudah lama mengesan yang mereka - mereka ini memang TONGONG !

Ops, satu perkara lagi. Bila naik harga minyak dipasaran dunia. Piem nampak sedih, katanya "kita terpaksa naikkan harga minyak, sebab harga minyak dunia dah naik". Kalau ikut teori orang berniaga, bila harga barang naik, produk kita laku, maka untung dapat lebih. Itu pun susah sangat kah nak faham ?

10:14 AM  
Blogger rastom said...

Demam lagi?

7:35 AM  
Blogger Elhakim said...

tuan elrastom yg dihormati,

entahlah. aku pun tidak tahu. mengapa aku sudah macam tidak bisa menulis lagi sejak akhir-akhir ini.

sa-olah spt sesuatu yg tak kena.

wallahualm

8:30 AM  
Blogger ::i'm a dreamer:: said...

ambil perhatian..

mereka sudah kering idea bagaimana nak merompak tapi nampak seperti bersedekah..

nampak tak kelakar tapi aku tetap nak ketawa berdekah-dekah..

5:14 PM  
Blogger rastom said...

Tolonggggg!!!!!!!!!!!!! Hapuskan gambar ituuuuuuuuuuuuuuuuu..Sirambut putih ituuuuuuuuuuuuuuuuuuu......menyemakkkkkkk
sunggguh!!!!!!!!!!!!!!!!

7:10 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker