..

Saturday, July 19, 2008

Persoalan Debat Anwar-Shabery : Hujjah Yang Mana Satu ?


elhias : Gambar Hiasan. Terdapat hujjah Anwar itu yang boleh menjadi HEADSHOT kepada Shabery-chik

Mungkin Agak terlewat untuk aku mengupas tentang debat antara Menteri Penerangan dan Pak Sheikh Anwar yang telah berlangsung pada Selasa lepas.

Namun begitu, hujjah yang diberi oleh Pak Sheikh tetap relevan untuk diketengahkan sampai bila-bila selagi polisi kerajaan tentang petrol ini tidak diubah.

Dalam byk2 hujjah, ada satu hujjah daripada Pak-Sheikh Anwar yang aku kira boleh menyebabkan parti UMNO yang didokong oleh Shabery Chik itu SEPATUTnya boleh gulung tikar disebabkan selama ini mereka hanya "BIKIN TARAK SERUPA CAKAP" atau hanya omongan kosong saja.


Persoalannya hujjah yang mana satu ?

hehe...

Aku pun sudah lupa akan hujjahnya tetapi cukuplah sekadar mafhum apa yang diperkatakan oleh Anwar yang jelasnya seperti berikut:

"Kenaikan minyak petrol/diesel ini sudah terang-terangan amat menyusahkan dan membunuh secara diam orang2 Melayu kerna peratus kemiskinan di kalangan Melayu amat tinggi. Untuk apakah kerajaan Barisan Nasional mengwar-warkan mempertahankan HAK dan kedaulatan bangsa Melayu sedangkan pada masa yang sama bangsa Melayu sudahpun terjelepuk kesusahan dek kerna kenaikan harga minyak secara mendadak di luar kemampuan orang Melayu itu sendiri."

Selepas hujjah itu dikemukakan oleh Anwar, sepatutnya Shabery harus turun dari pentas dan mengaku kalah kerna jika diteruskan adalah tiada gunanya.

Hujjah bodoh si Shabery tentang Rakyat di Malaysia cukup makan sudah tidak dapat diterima lagi. Kerna Rancangan Bersamamu di TV3, sebuah stesen TV DOKONGAN Kerajaan BN sendiripun telah mengesahkan bahawa terdapat rakyat di negara ini yang hanya memakan nasik berlaukkan siput babi.


AKHIR KALAM, HEADSHOT BUAT iMNO



Labels: , ,

1 Comments:

Blogger rastom said...

Allo, ini gambar sangat brutal lah!

8:11 PM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker