..

Tuesday, March 11, 2008

Permasalahan Bangsa: Hak Keistimewaan Melayu




Isu Hak Keistimewaan Orang Melayu Tak Sudah2 di bangkitkan oleh kerajaan pusat sekarang ini melalui mainstream.

padahal...

Kerosakan penghawa-dingin otak sesetengah bangsa Melayu terserlah apabila membravo-kan retorik Capt KJ dan retorik melayu iMNO/Ameno yang lainnya apabila cuba membebaskan Kelantan dari tangan orang Melayu sendiri yang mana telah pun kita ketahui bahawa HAK-Keistimewaan tersebut telahpun "terselamat" di tangan orang Melayu itu.

Oleh itu,

Aku hendak lihat sejauhmana pembaikan penghawadingin otak tersebut kembali beroperasi seperti biasa jika ada usaha-usaha Capt. untuk mengembalikan Pulau-Pinang kepada hak orang Melayu seperti mana beraninya juak-juak beliau ke atas Kelantan dan Terengganu.

Aku hendak saksikan dalam 5 tahun ini jika betul-betul iMNO atau Ameno memperjuangkan hak-hak keistimewaan orang Melayu. Tidak kira apa jua, walaupun terpaksa mencari bangsa Melayu yang tercampak ke Champa mahupun Vietnam agar kembali ke Malaysia dengan meletakkan mereka ke Penang untuk meraih sokongan undi agar DEB kembali ke tempat asalnya.

Mari kita saksikan si-Kapten Bahlol tadi beraksi, mengembelingkan sepenuh tenaganya ke arah itu.

AKAN TETAPI, JIKA

retorik menawan Kelantan itu kembali lagi, harus si-Kapten Bahlol tadi dinaikkan pangkat dari Kapten Bahlol kepada Major-Tolol.

khaaarrrrkkk...!!!! ptttuiii!!!!
chittt!!! pooooraaahh!!!!

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger bash said...

assalamualaikum...tumpang lalu pakcik elhakim...aper kata pakcik jer la yang jd calon bebas PRU-13 nanti...pastu kita tengok macam mana pakcik memerintah pulak...tapi adalah diingatkan bahawasanya sy lah yg akan menjadi pemberita pertama menemubual pakcik tentang "kemajuan dan keadilan" yang pakcik lakukan kepada bumi bertuah Malaysia.
Amacam? menarik tak tawaran sy pakcik elhakim???

9:25 PM  
Blogger Elhakim said...

terima kasih...elbashirah..

mmmm....

tp pakcik tak berapo minat nak masuk politik nih...

sobabnyoo...

PAKCIK DAH KAYOOOOOOOO!!!!!

10:00 AM  
Blogger bash said...

ohhh...yo ka dah kayooo...

hemmmm....
yo tak yo jugok ekk...kan khairil dah bg kat PAKCIK 50 percent Equity dr jualan saham ECM LIBRA...
kayoo la pakcik...

5:52 PM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker