..

Sunday, March 09, 2008

permasalahan: jiwa

=================
source: media-kerajaan

"Saya agak terkejut kerana Kayveas janji dulu nak dok Taiping sepenggal saja. Sekarang nampak dah lain macam pulak.

"Seolah-olah macam nak 'menongkat langit' Taiping. Sepatutnya Kayveas sedar yang orang Taiping memang tak mau lagi dah PPP di situ. Kerusi tu pun sebenarnya adalah milik Gerakan yang dipinjamkan sekejap pada PPP," kata beliau.

Ketika mengumumkan tindakan Umno menyerahkan kerusi Parlimen Lenggong kepada Gerakan untuk membolehkan Kayveas kekal di Taiping, Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Tajol Rosli dilaporkan berkata, ia merupakan satu keputusan yang amat berat untuk diambil kerana Umno Bahagian Lenggong terpaksa menerima kehadiran Tan bertanding di situ.

Beliau yang tidak dapat menahan air mata ketika membuat pengumuman nama-nama calon Umno Perak turut mendedahkan bahawa Umno Bahagian Lenggong dan Gerik begitu bersedih malah beliau bersama semua ahli jawatankuasa kedua-dua bahagian itu menangis lebih sejam mengenangkan nasib mereka.

Suasana sedih yang dialami itu juga membuatkan Tajol Rosli memohon penyokong UMNO yang berkumpul di rumahnya supaya tidak bertepuk tangan ketika beliau mengumumkan nama-nama calon pada pilihan raya umum kali ini.

''Tolong jangan tepuk, saya harap tolong jangan tepuk. UMNO Gerik dan Lenggong sudah puas menangis tadi.

''Sejam saya menangis dengan mereka, jadi tolonglah jangan tepuk," katanya sebaik sahaja mula membacakan nama calon daripada UMNO Perak yang bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-12 di kediaman rasminya di Ipoh.

1 Comments:

Blogger Mak Su said...

ish ish ish

2:43 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker