..

Thursday, November 08, 2007

Permasalahan Dairy-Produk : Suatu Teori Konspirasi (boleh jadi)


elhias: suatu lambang kesyaitanan-Freemason


Masih teringat aku pada kisah Isra' Mikraj semasa Rasulullah SAW diangkat ke langit. dan semasa Rasulullah sedang dahaga, si-Jibril AS menawarkan pilihan antara arak(khamar) dan susu (pada masa itu Arak masih lagi belum diharamkan oleh syariat). Dengan segera Rasulullah memilih susu.

Jika dikaji dengan dalam di sini, pemilihan 'susu' tersebut seolah2 suatu simbolik yang seharusnya dikaji betapa khasiat susu ke atas ummat manusia. Walaubagaimanapun pendapat imam muktabar hanya meriwayatkan bahawa dengan pemilihan susu tersebut, ummat baginda akan memperoleh kesejahteraan. Di sini pendapat tersebut agak 'umum' dan masih terbuka untuk kajian. (pada masa itu)

Yang menjadi persoalan sekarang, mengapakah pada masa itu, si-Jibrail AS (atas perintah) Allah SWT TIDAK mempelawa Rasulullah untuk menikmati 3 pilihan iaitu:

1. Air (water)
2. susu
3. arak



sebaliknya hanya dua pilihan sahaja dikemukakan (sedangkan pada masa itu Rasulullah dalam keadaan yang amat dahaga) iaitu:

1. susu
2. arak

Di sini seolah-olah air (air-kosong) tiada mempunyai nilai untuk ditawarkan pada Rasulullah jika terdapat kehadiran susu. Susu is the MOST-PRIORITY.

persepsi aku adalah seperti berikut:

1. Penggunaan susu seharusnya pada tahap maksimum bagi ummat manusia (ummat Islam khususnya). Penggunaan air biasa untuk diminum bagi menghilangkan dahaga boleh ditukarkan kepada susu. (lihat bayi)

2. Masyarakat barat dan Yahudi mengamalkan pemakanan berlandaskan susu pada setiap aspek baik dari minuman sehinggalah kepada pemakanan seperti keju pada setiap masa.

3. Susu dpt mengenyangkan. seterusnya menghindarkan pemakanan yang lain yg boleh menggemukkan.

===================================================


Teori Konspirasi Yahudi dan Barat (Freemason)

1. Nampak di sini, bahawa banga Yahudi dan Nasrani telahpun mula menangkap maksud betapa besar-khasiat susu kepada manusia dan menganggap bahawa susu adalah suatu anugerah tuhan untuk mereka.

2. Untuk menangkis agar bangsa lain tidak dapat menguasai dunia dan menandingi bangsa mereka (dari segi mentaliti), maka bangsa Nasrani/Yahudi berDAKYAH dengan mempopularkan Air-Tulin (RO) dan air-mineral biasa sebagai minuman kepada bangsa Timur yang sedang maju ke-hadapan (Jepun dan Korea).

3. Dunia menaikkan tariff/kadar-harga susu/dairy-produk agar makanan tersebut mahal untuk negara2 dunia-ke-tiga

4. Barat dan Yahudi tidak sesekali mengesyorkan dan memperkenalkan baka-lembu-tenusu yang sesuai untuk diternak di negara2 yg beriklim panas-lembab. (kes penyorokan maklumat)

Padahal bangsa-Yahudi dan Israel adalah bangsa yang memegang teknologi genetic-engineering (kejuruteraan genetik) yang utama lagi maju di dunia. Sebaliknya bangsa Yahudi hanya memperkenalkan ayam-botak serta pemakanan ayam berlandaskan neorufuran untuk ternakan ayam daging bagi cepat membesar (tapi membahayakan kesihatan) di negara2 terlibat.

5. Maka dengan ini negara2 dunia-ke-3 akan terus bergantung produk-susu/dairy daripada negara barat terbabit dengan harga yang agak mahal.

6. Impak, kesan keburukan yang lain adalah, hasil-tenusu daripada negara2 terbabit telahpun dikelaskan dan diproses dengan sa-dikit bahan kimia. Maka terjadilah susu yang dinamakan sebagai
-skimmed milk
-low fat milk
-UHT milk
-pasteured milk
-dan seribu macam milk-milk lagi

6. Zat/khasiat utama susu yg telah diproses akan terhakis/terjejas dan ini tidak sama dengan kebaikan zat-asli daripada SUSU-segar-terus-dari-ladang (downgrade-impact)

lihat kes bayi yang baru dilahirkan di negara Eropah dan Amerika Syarikat. Penggunaan susu ke atas mereka bukannya susu tepung. Sebaliknya susu-segar yang dihangatkan sa-dikit. Istilah susu tepung sangat jarang digunakan di barat melainkan di negara2 Asia.

monolog
======

Terfikir oleh aku bahawa semasa British/Belanda menduduki Malaya, hanya bahasa dan agama mereka sahaja yang dikembangkan namun pemakanan yang berzat tidak sesekali.

Ini termasuk muzik, serta percakapan rentak barat yg menyeleweh, yes, no-alright.

500 tahun bangsa kita dijajah namun, kita ternyata telah gagal untuk meniru cara pemakanan mereka. (bukan khinzir maksud aku) Tetapi pemanfaat susu, suatu rutin pemakanan abadi bangsa-bangsa pilihan tuhan.

itulah suatu kehairanan al-binti -ajaib.

dan yang paling khianat lagi lahanat sekali adalah, harga susu bertambah naik sekarang. dan amat mustahil bagi orang2 kampung menjadikannya sebagai minuman-teladan sehari-harian.

sayang semuanya.........TELAH TERLAMBAT...

sekian, terima kasih.

Labels: , ,

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

patutlah hari tu beli fresh milk goodday 2 liter kena rm10.50...terpranjat juga sebab selalunya rm8.90.

nasib baik saya ada alternatif lain, susu kolostrum dari new zealand...

dina-dari kecik sampai dah jadi mak orang pun masih minum susu...aduhai, mana nak beli susu anak, maknya lagi...nampaknya kena berniaga direct selling!

8:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

eh lupa lak! niaga direct selling bilalah nak jadi kaya...

8:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dumex Dugro 1.8kg=rm30++, Dumex Gold 1.8kg=hampir RM60++... gila ka apa??

Lepas baca entri Tuan Hakim, saya rasa ada benarnya kalau harga yang supermahal ini ada kaitan dengan konspirasi.

9:17 PM  
Blogger rastom said...

Cuba cubalah berjinak jinak denan kerja dan usaha ternakan. Kalau mau tips bela lembu susu, jangan risau, boleh tanya saya.....betul!

6:52 PM  
Blogger Elhakim said...

tn elrastom askolani,
he..he..

betul. siapa yg tak nak?
==================

EL-barambang,

he..he.. di negara2 Eropah, susu-segar tu umpama nasik jer...

yang paling miskin tetap mampu beli termasuk keju.

===================
el-dina...

he..he.. itu baru sikit jer kenaikannya...

nanti setin jadi RM100/= baru kau tau!!!

7:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

kalau dah baik rm100/- tin, dina jumpa el-rastom...he..he

'Kalau mau tips bela lembu susu, jangan risau, boleh tanya saya.....betul!'

8:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wah, sungguh seronok saya membaca entri ini. Tidak terjangkau akal fikiran saya bahawa kenaikan harga susu dikaitkan dengan konspirasi.

Tumpang menyelit kepada Dina:
Dina, jual direct-selling boleh jadi kaya jika 'ngam' strateginya :-)

7:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

ezza. tq. nanti boleh ler bagi tips2 dn strategi direct selling dlm blog u.

dina- baru lepas makan tempe utk dptkn protien tumbhn sbb susu dah mahal.

11:27 PM  
Blogger Unknown said...

Salam Elhakim...
Lama OD tak ke sini... ngeh. Jangan marah. Interesting facts and theory. Hmm... tak ada ke genetic engineers Melayu/Malaysia yang boleh kaji this kind of thing and do something about it? Oh, lupa... kita tak minum susu... ngeh. How about susu soya for those who cannot consume cow milk? Kira susu gak ke?

2:01 AM  
Blogger Mak Su said...

blum terlambat lagi pabila Tomhakim sedar masalah ini cumanyer kena tunggu kaki melangkah dan buat sajork... saya kalu ada capital, ada tanah, saya rela tinggalkan kerja aircon dan jadi pengembala lembu. saya selalu kasiktau anak2 saya, biarpun mereka2 itu ada byk kelebihan duniawi, tapi kita jgn mengalah... tq Tomhakim.

7:03 PM  
Blogger zf_zamir said...

hehe..

sebab itu, tiba2 aku rasa baik kau masuk pru depan ni, guna modal susu..

hehe..

sebab apa?

sebab politik-cows yg ada sekarang bukannya tahu apa2..lagikan nak fikir teori yang berat2 ni..

yang diaorg tau, tukar istilah itu ini sebab nak pancin undi..

bengap sebab tak nak minum susu la tuh!!

3:15 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker