..

Thursday, November 01, 2007

Persoalan Kredibiliti Polis: Antara Pengkhianat dan Penyelamat Bangsa


Elhias: " tak payah susah-susah pikirlah kome semua...akulah si-pengkhianat bangsa dan si-pemakan rasuah tu.... logiknya bila aku 20 tahun makan rasuah, bukan setakat orang bawahan aku jugak makan. Orang atas aku tu apa kurangnya.....he.he.he.. logikla beb..akukan orang Melayu. Kalau tak aku makan...orang lain pulak makan...miss soruuu..."

Bagi Polis, pihak yg tidak sehaluan dengan kerajaan dipanggil perusuh.
Bagiku pula
Bagi Pengarah Penyiasat Jenayah Komersial yang menyeleweng, boleh dipanggil sebagai PENJENAYAH KOMERSIAL YANG MENGARAH.

Sehingga lemah otak dibahagian depan bila berfikir...

bagaimana seseorang yang berjawatan paling tinggi seperti pengarah boleh terlibat dan menjadi ketua kepada segala aktiviti2 jenayah komersial di Malaysia ini.
dan berapa banyak pula pengikut-pengikutnya.

Segala kegiatan-kegiatan komersial di Malaysia ini, normally, dikuasai oleh bangsa-bangsa lahanat yang tamak yang dikenali sebagai bangsa-Cina.
Bagaimana pula Ketua-Penjenayah Komersial dan pengikut2nya yang berpangkalan di Bukit Aman menangani bangsa-bangsa tamak ini. dan apa hubungkait mereka dengan penjenayah2 tersebut jika dilihat terdapat term2 mahkamah spt:
1. menyeleweng
2. menerima rasuah

Keberadaan bangsa-Cina dalam penguasaan dari segi ekonomi/komersial di negara kita adalah pada tahap yang teratas. Melayu pula pada tahap yang paling bawah.
Apakah peranan buruk dan sumbang-mahram yang telah dimainkan oleh si-Ketua-Penjenayah tersebut yang berpangkalan di Bukit Aman dalam hal ini?

Kadang2 term seperti di bawah
1. Menyeleweng
2. Penjenayah
3. Pengkhianat
adalah amat berkait-rapat sekali.

Istilah Petualang atau pengkhianat bangsa dengan sifat Munafiq sebenarnya adalah sinonim. Cuma weight dan kegiatan mereka yang berbeza. Dalam konteks ini, bagiku adalah sama sahaja. Sebab itulah Ketua-penjenayah dan PENGKHIANAT bagiku tidak boleh dipisahkan.

=============

Yang sedihnya apabila terjebak dengan kesalahan, pertukaran identiti seperti
1. memakai kopiah
2. ingin menunaikan haji
3. ingin menunaikan umrah
4. bekas pelajar institusi keagamaan dan faham akan selok-belok Islam itu

sering bermain dibibir si-tertuduh atau si-pesalah tadi.



dan yang peritnya secara tidak langsung, Agama Islam itu akan terus terpalit dengan kekotoran sifat2 Mazmumah duniawi.

Apabila disoal-siasat, perkataan2 defend mechanism seperti dibawah sering mengiringi soalan iaitu:
1. Aku bersumpah dengan nama Allah..
3. Allah itu dan Allah ini...Allah begitu...Allah begini

sehingga...
Seolah2 ALLAH itu, adalah si-pesalah seorang yang punya (bukan dipunyai oleh orang-lain). Betapa dalam konteks ini, terlalu rapat pertalian antara si-pesalah yang sedang disoal-siasat tersebut dengan ALLAH.
Segalanya adalah ALLAH.
sikit2 Allah. Sikit2 Allah. Tidak lekang perkataan Allah itu bermain di-bibir individu2 yang disoal yang dikaitkan dengan kesalahan jenayah komersial tersebut. (lihat kes Sharifah Aini yang dituduh memburukkan nama Siti Nurhaliza. tentang perakuan sumpahan beliau)

Yang peritnya semasa si-pesalah tadi membuat kesalahaan, tiada pula dirasakan Allah itu mempunyai perkaitan dengan dirinya. Itu yang aku peliknya.

Mari kita Bayangkan kalau terdapat pertubuhan dakwah yang berdakwah semasa si-pesalah tadi sedang merancang untuk melakukan perbuatan jenayah.

Apakah yang beliau kata terhadap si-pendakwah tadi ?????? Itulah yang menjadi persoalan aku sekarang.
(he.he.he.)

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker