..

Sunday, November 02, 2008

Kerajaan Memperbodohkan Rakyat ? (Suatu Persoalan)


elhias: Aku tidak suka melabelkan individu itu seorang yang bodoh tetapi serata ceruk blog politik tanahair melabelkan muka di atas sebagai pak-pandir. Jangan salahkan aku. Bukan aku yang cakap.

Apabila minyak mentah dunia naik dengan tinggi.
Harga petrol di Malaysia pun turut naik dengan tingginya.
Alasan yang diberi adalah Malaysia turut menampung kenaikan kos tersebut (walaupun Malaysia pengeluar minyak)

Apabila minyak mentah dunia turun mendadak.
Harga petrol di Malaysia tidak dapat turun mendadak.
Kerana, dikhuatiri towkey2 stesen pump minyak rugi.

Entah...

Aku pun tak tahu, entah apa advantage Malaysia sebagai sebuah negara pengeluar minyak.

Harga Naik pun rakyat susah. Harga Turun pun rakyat susah. hehe...

================

Semasa Harga minyak berebut-rebut turun, termasuk harga barangan jualan di beberapa pasaraya utama,

tiba2 tup..tup..tup...

tambang pengangkutan di Malaysia pula naik. Atas dasar apa naik? aku pun tak tahu. Yang terdengar adalah kos penyelenggaraan yang naik.

macam mana dia naik? aku pun tak tahu. Chain-Reaction disebabkan penurunan harga petrol-diesel di Malaysia tiada kesan kah ?

Rata2 rakyat Malaysia yang menggunakan kenderaan awam adalah rakyat-Miskin.
Rata2 rakyat Miskin adalah berbangsa Melayu.
Rata2 pengguna pengangkutan awam juga adalah berbangsa Melayu.

Sudahlah pengangkutan awam di Malaysia ini tidak cekap, malah mahal pula.
Orang Melayu juga yang menanggung sengsara akibat itu..

hehe.. lantak kau la.. dah memang bodo... hehe..

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker