..

Monday, September 21, 2009

Permasalahan Tarian Pendet: CiA Dalang disebaliknya ???


elhias: kan sudah jelas bahawa tarian ini sudah semestinya dari Bali kerna ada unsur2 Hindu di situ.


Kebodohan warga Indon yg lapar nampak amat ketara kerana dengan lantangnya enggan menerima penjelasan Malaysia mengenai isu tarian pendet.

kan sudah jelas bahawa pihak Malaysia tidak pernah mengatakan bahawa tarian tersebut berasal dari Malaysia. dan itu adalah kesilapan pihak Discovery kerna tidak melakukan homework betul-betul sebelum memaklumkan dalam rancangan mereka.

Apa-apapun nampaknya suatu strategi jangka panjang pihak CIA dan dalang yang menggalakkan peperangan demi penjualan senjata sudah berhasil. Percakaran antara dua buah negara serumpun semakin tercalar setelah isu Ambalat diperhebatkan oleh mereka.

Sebenarnya amat payah utk Pihak Discovery yang sangat berpengalaman dalam menerbitkan sesuatu artikel membuat silap. Terutama sekali tentang kedudukan tarian Pendet yang memang sudah jelas bahawa ia berasal dari Indonesia.

Seumur hidup aku, Malaysia adalah sebuah negara yang dari dulu sangat tidak popular di media barat. Nama Malaysia amat jarang2 berkumandang. Jika sesuatu perkara itu berasal dari Malaysia, ia amat jarang2 mendapat liputan dan pengesahan daripada media barat. Contohnya, permainan sepakraga yang sangat popular di Malaysia tetapi sedikitpun tidak dinyatakan dalam ensaiklopedia mereka sebaliknya Thailand yang mendapat pengiktirafan mutlak dlm hal ini.

Kejatuhan ekonomi kapitalis nampaknya tidak mematikan idea para pendokongnya untuk melakukan perancangan yang lebih dahsyat lagi. Sentimen anti sesebuah negara dimainkan sebaik-baiknya.

Selalunya orang yang lapar mudah menerima cabaran ini. Lose for nothing.

Oleh itu Ganyang Malaysia !!!

hehe..

Labels: ,

7 Comments:

Blogger rastom said...

Salam aidilfitri bro.,

Tarian pendet, lagu rasa sayang, lagu negaraku, ambalat, memang ada kemungkinan kerja jahat CIA. Tetapi sebijak bijak CIA, takkan dapat memperbodohkan orang yang cerdik lagi celik. Cuma geng demo kepala lembu sahaja yang akan termakan dengan "bunyi-bunyian" yang ada perkataan CIA/KGB/Iluminati/Freemason dan sebagainya.

Kalau mau bicara soal curi mencuri (istilah bodoh manusia yang tidak tau dinamika sosial) maka seluruh Indonesia telah mencuri bahasa Melayu pada tahun 1928 tatkala Sumpah Pemudanya memilih bahasa Melayu lalu memberi branding Bahasa Indonesia. Tidak percaya? Sejarah termaktub bahawa tiada apa yang dipanggil bahasa Indonesia sebelum 1928....yang ada hanyalah bahasa bahasa Sunda, Jawa, Minang, Sulu, Acheh Bugis dan semangkuk dengannya. Ganyang kepala lembu!

1:34 AM  
Anonymous vesewe said...

You are so damn right. From day one I am still trying to figure out what Najib meant by 1Malaysia. Every stooge in UMNO including his deputy is surely anti 1Malaysia if my interpretation is right.

As for PR, not only the dickhead Zulkifli Nordin, but Hassan Ali should be sacked from the parties for dragging PR through mud, with their uncalled for press releases, and idiotic stand on sensitive matters.

3:07 AM  
Anonymous kentanjim said...

Hear the stupid animal Khinzir Toyol grunting like a mad pig.
This Toyol is now the cause of much problem in Selangor. Balik ke Indonesia.

3:15 AM  
Anonymous reek said...

Never mind, because UMNO already brought us disaster for last 30 years! No one would be worst than this.

3:18 AM  
Anonymous bashirah said...

Erkk....ape nie tuan el-hakim berbalas2 komen sendiri kat blog sdn bhd..

kok yer pon tak puas hati tunggu je ler kitorang jer yg mengomen...hehehe

1:01 AM  
Blogger Elhakim said...

el basyeeraa,

nampak sangat bukan aku yang komen. tp spam.


elrastom ellangkawiyuun..

kapitalist freemason dan neo-con yang ingin menjual senjata gamaknya...

10:11 AM  
Blogger rastom said...

Elbasheerah mesti mula belajar berkenal kenalan dengan spam bot yang kerjanya mencari entri entri bertag "Melayu", "UMNO" dan sebagainya. Kekadangkala spammers ini mendapat imbuhan bulanan untuk mengisi bahan bahan begini hehehe...

7:07 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker