..

Tuesday, November 25, 2008

Persoalan PTPTN, tol-plus dan pembuat keputusan


elhias: say no to Tak Nak!



hehe..

terkejut juga aku apabila media utama el-negara yang flip flop tiba2 mengwar-warkan PTPTN mengkaji penukaran daripada pinjaman kepada biasiswa.

Entah mengapa tawaran-demi-tawaran agak luarbiasa yang diketengahkan oleh kerajaan sejak akhir2 ini selalu sangat dicanangkan di dada2 akhbar dan media utama. Lazimnya tidak begitu apatah lag jika 'mereka' menang besar.

Bukanlah aku tidak suka dengan tawaran itu, tetapi kadang-kadang isu itu aku takut jadi seperti isu-TOL plus yang hanya akan diberi diskaun 10 percent selepas tengah malam.

Entah siapa yang hendak menikmati kadar diskaun selepas tengah malam itu, aku pun tak tau.

Setahu aku, kebanyakannya, lori korporat dagang sahaja yang banyak berkeliaran di lebuhraya PLUS selepas waktu tengah malam.

Persoalan di sini, Decision-Maker dalam Malaysia ini hendak tolong rakyat atau hendak menolong towkey lori ??

hehe...

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker