..

Friday, August 16, 2013

Pertikaian Ummah: Hari Raya 2013 dan Penindasan Ummah

Umat Islam pada hari ini ditindas, kelihatan lemah dan tidak berdaya.  Hanya mulot2 orang Islam sendiri yg mengatakan kebangkitan Islam itu.  Kebangkitan Islam ini.  PadahaL jika dilihat betuL2... NULL PROGRESS.

Kejadian pembunuhan ramai2  ummah Islam yg tiada bersenjata yang menyokong bekas presiden Mursi di Mesir oleh Kudeta tentera diketuai oleh As-Sisi amatlah tidak boleh diterima oleh manusia2 yang waras.

Yang ada hanyalah keluhan, kekesalan dan doa kecil-kecilan umat Islam di seluruh dunia bagi hal yang demikian.
 Menyingkap kembali, Nabi Muhammad kita pernah bersabda. umat Islam pd akhir zaman terkena penyakit "walhan". yakni penyakit takut mati utk berperang jihad. hehe.. memang betuL.. tapi dalam takut-takut mati tu, sempat lagi Melayu-Islam kita mentekedarah  rendang-dua pinggan, air coke berbotoL2  pegi beraya tak kurang drpd 3 rumah dalam sehari... kalau saiz pinggang tu, 2 pemeluk kayu balak taknak kalah.  tak kira baik yang tua mahupun yang muda.   Sama jer.
 Sungguh aneh
 kalau nak diharapkan bangsa melayu Nusantara ini naik memertabatkan Islam, nampak tiada harapan.  hehe.. memertabatkan perut jua adanya.  

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HI ELHAKIM.. INGAT LAGI AKU

8:11 AM  
Blogger rastom said...

2014 sudah sekarang ni, mana tuan blog ni, sudah tambah isteri baru ka? romantis.worpress.com

3:53 AM  

Post a Comment

<< Home

Online Users
eXTReMe Tracker